Inici  /  Noticies   /  El Dia Internacional dels Museus (DIM2018) al Museu del Ter

El Dia Internacional dels Museus (DIM2018) al Museu del Ter

El Dia Internacional dels Museus (DIM2018) se celebra anualment el 18 de maig. És un esdeveniment organitzat pel Consell Internacional de Museus (ICOM) des del 1977, que té com a objectiu conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de les societats. El 2016 hi van participar més de 36.000 centres de 157 països diferents.

Enguany se celebra la 41a edició dedicada a Museus hiperconnectats: nous enfocaments, nous públics, reconeixent les connexions que els museus estableixen amb la comunitat, el seu paisatge cultural o el seu entorn natural. Sens dubte, les noves tecnologies permeten als museus arribar més enllà del seu públic habitual a través d’una cosa tan senzilla com és un hashtag atraient noves audiències i superant les limitacions d’espai i temps. El @Museudelter actualment és present a Facebook, Twitter, Instagram i YouTube on difon de manera activa les seves activitats al voltant del patrimoni cultural i natural de la conca mitja del riu Ter.

Per aquesta edició el Museu del Ter ha previst ampliar la jornada de portes obertes tradicional a tot el cap de setmana (18, 19, 20 i 21 de maig) que enguany inclou el dilluns, festiu a Manlleu. De 10 a 14h els visitants podran gaudir, de manera gratuïta, de totes les exposicions del museu. També es faran aquests quatre dies demostracions del funcionament de la turbina Fontaine i els embarrats de can Sanglas. El dissabte 19 i el diumenge 20 de maig la jornada de portes obertes es complementa amb dues activitats. El dissabte es farà la visita guiada: “El canal industrial de Manlleu, la força de l’aigua” un recorregut per aquesta peça clau de la industrialització a la vila. Aprofitarem per conèixer alguns dels seus elements més singulars. La visita finalitzarà al museu amb la posada en marxa de la turbina Fontaine. La visita començarà a les 11h i el punt de trobada és a l’àrea d’autocaravanes de Manlleu, a la zona esportiva. El diumenge 20, a les 11.30h el museu oferirà la visita teatralitzada l’Esperit del Ter. Les dues activitats seran gratuïtes.

Una altra de les activitats característiques del Dia Internacional dels Museus és la selecció i presentació de la “joia del museu”, és a dir, aquella peça que el museu posa en relleu i que li serveix per explicar una part del seu discurs. Enguany el Museu del Ter ha escollit com a joia una bata de treballadora de fàbrica tèxtil (de la Fàbrica de Can Buixó a Manlleu), coincidint amb la presència de l’exposició temporals “Xinxes, puces i fabricantes. Les treballadores del tèxtil al Ter”. La bata no és un objecte especialment valuós ni únic, però simbolitza i serveix per reivindicar la memòria de les milers i milers de dones que van ser el motor de la història industrial del Ter.