A l’agost torna la visita teatralitzada “L’esperit del Ter
La visita teatralitzada “L’esperit del Ter” es podrà veure tots els diumenges d’agost a les 12h.
La visita té com a objectiu difondre de manera dinàmica i divertida el procés d’industrialització de Manlleu i la conca mitja del Ter.
Cinc visites teatralitzades de “L’esperit del Ter” els diumenges d’agost
Un any més torna al Museu del Ter la visita teatralitzada “L’esperit del Ter”. Aquest clàssic del museu porta en “cartellera” des del 2007 i s’ha convertit en un tret d’identitat i una proposta que cada any atreu públic. Al llarg de més de 17 anys l’han pogut veure més de 10.000 visitants. Les visites s’oferiran tots els diumenges d’agost, en un total de cinc representacions. La Festa Major de Manlleu, que se celebra el 15 d’agost, serà també l’ocasió per gaudir d’una sessió especial d’aquesta visita teatralitzada.
Tots els diumenges del 3 al 31 d’agost a les 12h al Museu del Ter
Cliqueu sobre el dia i reserveu la vostra plaça
Sessions
Diumenge 3 d’agost a les 12h. Places exhaurides.
Diumenge 10 d’agost a les 12h. Places exhaurides.
Sessió especial Festa Major 2025
Divendres 15 d’agost a les 11h. Places exhaurides.
Divendres 15 d’agost a les 12h. Places exhaurides.
Nou passi: Diumenge 17 d’agost a les 11h
Diumenge 17 d’agost a les 12h. Places exhaurides.
Diumenge 24 d’agost a les 12h. Places exhaurides.
ÚLTIMES FUNCIONS!
Nou passi 31 d’agost a les 11h. Places exhaurides.
Diumenge 31 d’agost a les 12h. Places exhaurides.
El Museu del Ter i el teatre
El llenguatge dramàtic (el teatre) com a recurs per a la difusió i divulgació dels continguts que desplega el Museu del Ter és una línia de treball que es va iniciar l’any 2005 amb la complicitat de la companyia CorCia Teatre. La voluntat era atreure nous públics i mantenir l’interès d’aquests a través de nous formats, llenguatges i experiències més enllà de la visita a les exposicions. Fruit d’aquesta complicitat el Museu ha estat escenari de diferents projectes teatrals que han permès desplegar diversos aspectes importants del nostre patrimoni i la nostra història, fent viure experiències i compartint emocions amb els visitants que la museografia tradicional no aconsegueix transmetre amb la mateixa intensitat.
El projecte teatral de “L’esperit del Ter”
En aquest marc naixia l’any 2007 “L’esperit del Ter” un dels projectes teatrals que encara manté la seva vigència. La visita respon a l’esquema de visita dramatitzada itinerant i en grup amb un sol actor o actriu que fa les funcions de guia. Es pot veure en dues versions, amb dramatitzacions completament diferents: la masculina, protagonitzada per un personatge anomenat Quimet, i la femenina, protagonitzada per l’Assumpta, tots dos representant antics treballadors de la fàbrica de can Sanglas, seu del museu. Aquesta visita, a més a més de programar-se durant la temporada d’estiu, també es pot fer segons demanda de grups organitzats i centres educatius i ocasionalment, de forma oberta per al públic individual, els caps de setmana festius i en altres jornades puntuals, com el Dia Internacional dels Museus i festes locals.