“CA L’ESPARTER, PATRIMONI DE MANLLEU I PROJECTE EDUCATIU”

Inici  /  Passades  /  Passades - 2017  /  “CA L’ESPARTER, PATRIMONI DE MANLLEU I PROJECTE EDUCATIU”

Un establiment històric amb una activitat artesana desapareguda

Durant la dècada dels noranta del segle XX va tancar les portes ca l’Esparter, establiment històric de Manlleu ubicat al carrer del Pont número 30. Va restar molts anys sense modificacions fins que l’any 2012 es desmantella i desapareix definitivament. Aleshores la família va fer donació al Museu del Ter d’alguns dels objectes més representatius. Algun d’usos incerts o desconeguts però en tots els casos relacionats amb el treball de les fibres naturals (espart, cànem, canyís, pita, etc..) que havien servit per a produir els objectes d’ús quotidià que es trobaven a ca l’Esparter: escombres, encanyissats, espardenyes, palmes, cordills, cadires, cabassos, cordes, cistells, i un llarg etcètera.

MAGNETer

Aquesta donació ha estat l’excusa per a un treball educatiu de llarg abast en el marc del projecte MAGNETer d’aliança educativa entre el Museu del Ter i l’Institut del Ter. Durant tot el curs 2016-2017 un grup d’alumnes d’aquest institut s’han submergit en un treball intensiu de recuperació, conservació i contextualització d’aquests objectes. Aquesta exposició fa memòria d’una antiga activitat artesana i comercial de Manlleu i mostra la tasca realitzada pels alumnes de l’Institut del Ter.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Calendari: