Inici  /  Noticies   /  COMENCEM EL 8È TALLER DE FOTOGRAFIA HISTÒRICA “DESVETLLEM LA MEMÒRIA DEL FONS FOTOGRÀFIC RAFAEL RUEDA”

Cada dimarts a partir del 6 de febrer el Casal Cívic Frederica Montseny torna a omplir-se dels records del Manlleu dels anys 60, 70 i 80 en el que ja serà el “8è Desvetllem la Memòria del Fons Fotogràfic Rafael Rueda”. A partir de 2/4 de 4 fins a les 5 de la tarda entre tots els assistents al taller es catalogaran i documentaran les imatges del Manlleu vist a través de la mirada fotogràfica d’en Rafael Rueda.

El taller va començar l’any 2011 i en les set edicions anteriors s’han pogut documentar més de 17.062 imatges gràcies als gairebé 1647 assistents que van passar al llarg de les 110 sessions. Fruit d’aquest èxit, es va organitzar l’exposició fotogràfica: “Rafael Rueda: un obrer de la fotografia” l’any 2013 i va ser la font d’inspiració perquè la companyia osonenca de teatre CorCia teatre en fes una adaptació teatral amb gran èxit de públic: “El meu barri”.

Rafael Rueda és un fotògraf manlleuenc amb un important fons de fotografies de la ciutat dels anys 60, 70 i 80. Una vida dedicada a la fotografia que ens permet veure la quotidianitat en un Manlleu en gran transformació urbana, econòmica i demogràfica.

Rafael Rueda, nascut a Alcaudete l’any 1929 i instal·lat a Manlleu a partir de l’agost de 1952, ha cedit el seu fons fotogràfic al Museu del Ter, amb més de 50.000 fotografies.

El Museu del Ter prepara per vuitena vegada aquest taller de fotografia històrica per tal de documentar i catalogar les fotografies; en definitiva, entre tots els assistents al taller s’intentarà extreure el màxim d’informació possible de cada una de les imatges: noms, llocs, fets i dates. El taller es realitzarà cada dimarts de 2/4 de 4 fins les 5 de la tarda a partir del 6 de febrer fins al 29 de maig.