Inici  /  Noticies   /  CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L’AGÈNCIA CATALANA DE L’AIGUA I EL CENTRE D’ESTUDIS DELS RIUS MEDITERRANIS DEL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER.

El CERM, Centre d’Estudis del Rius Mediterranis (Fundació Museu Industrial del Ter), per encàrrec de l’Agència Catalana de l’Aigua de la Generalitat de Catalunya, està fent, doncs, una avaluació de la connectivitat per als peixos dels rius de Catalunya (anys 2005-2008). L’objectiu d’aquest estudi és incrementar la connectivitat dels ecosistemes fluvials i millorar la conservació dels peixos autòctons potencialment presents a cada conca, tant la dispersió del conjunt d’espècies com els desplaçaments de les clarament migratòries, com l’anguila.
Aquest estudi consisteix en:
· Elaboració d’un mapa sobre la franquejabilitat per als peixos de les diferents preses, rescloses i altres obstacles existents als rius de Catalunya.
· Valoració dels principals dispositius de pas per a peixos existents a Catalunya mitjançant la inspecció directa del seu disseny.
· Anàlisi de l’efectivitat d’una selecció d’aquests dispositius de pas mitjançant la realització de captures aigua amunt i aigua avall del dispositiu analitzat i el marcatge d’individus.
· Anàlisi i manual d’actuació en la construcció i disseny d’aquests dispositius d’acord amb els estàndards internacionals, de manera coordinada amb el projecte Interreg IIIC www.communityrivers.com i amb el Pla Sectorial de Cabals de Manteniment de Catalunya.
S’estima l’existència del voltant de 30 dispositius de pas per a peixos al conjunt del país, bàsicament del tipus denominat safareigs successius.
Dissortadament, als nostres rius hi ha centenars d’obstacles infranquejables.