Inici  /  Noticies   /  DESCOBREIX ELS ECOSISTEMES NATURALS: ELS BOLETS

DESCOBREIX ELS ECOSISTEMES NATURALS: ELS BOLETS

Tot i la gran tradició boletaire que hi ha Catalunya i la gran aplicació culinària que tenen, els bolets són un grup de fongs molts divers dels quals se’n coneix només una petita part, sovint limitada a les espècies més valorades per a la gastronomia.

El proper dissabte, 15 de novembre, el Grup de Naturalistes d’Osona – ICHN i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter organitza una sortida per reconèixer els bolets que es poden trobar a Osona. Aquestes sortides s’emmarquen dins el programa Descobreix els ecosistemes naturals (a Osona i el Ripollès) i és la darrera d’un total de 10 activitats que van començar el 15 de març i acabaran el 15 de novembre.

La sortida consistirà en una breu introducció teòrica d’aquest grup, seguida de la recol·lecció de diferents espècies amb l’objectiu de conèixer-ne les principals famílies i els trets més característics de les espècies trobades.

Aquesta sortida està dirigida principalment a descobrir el món dels bolets, però també està pensada per a tots els aficionats a la natura que vulguin conèixer millor l’entorn natural.

Aquesta sortida s’emmarca en el programa d’activitats de la Setmana de la Ciència-2014 de la Universitat de Vic –Universitat Central ed Catalunya. Els bolets recollits a la sortida s’exposaran a l’exposició de bolets que hi haurà els dies 17, 18 i 19 de novembre al vestíbul de l’edifici del Campus de la Torre dels Frares de la Universitat de Vic (C/ de la Laura, 13).

Activitat: els bolets

Dia: dissabte 15 de novembre
Hora: 9h
Lloc de trobada: Universitat de Vic. Campus de la Torre dels Frares (C. de la Laura, 13. Vic)
Activitat gratuïta

Observacions:
Cal preinscripció prèvia a través del correu electrònic [email protected], [email protected] o al telèfon 93 851 51 76.
Màxim 50 places.
La participació és voluntària, gratuïta, i pel propi compte i risc dels assistents. Activitat apta per a totes les edats i de dificultat mínima. Els desplaçaments es faran en vehicles particulars.
Es recomana portar calçat adequat i alguna cosa per menjar i beure.
Durada: 4 hores