Inici  /  Noticies   /  Dia Internacional dels Museus al Museu del Ter

Dia Internacional dels Museus al Museu del Ter

El Dia Internacional dels Museus (DIM) se celebra anualment el 18 de maig. És un esdeveniment organitzat pel Consell Internacional de Museus (ICOM) des del 1977, que té com a objectiu conscienciar els ciutadans sobre el paper dels museus en el desenvolupament de les societats.
Enguany se celebra la 42a edició dedicada a “Els museus com a eixos culturals: El futur de les tradicions”. El paper dels museus en la societat està canviant. Si bé en el passat van ser considerades institucions estàtiques, els museus s’estan reinventant per ser més interactius, flexibles, adaptables i mòbils, centrant-se en l’audiència i orientant-se a les seves comunitats. S’han convertit en eixos culturals que funcionen com plataformes on la creativitat es combina amb el coneixement i on els visitants poden co-crear, compartir i interactuar.

Per aquesta edició el Museu del Ter ha previst una jornada de portes obertes tot el cap de setmana (18 i 19 de maig). Durant els dos dies de 10 a 14h els visitants podran gaudir, de manera gratuïta, de totes les exposicions del museu. També es faran aquests dos dies demostracions del funcionament de la turbina Fontaine i els embarrats de can Sanglas. El dissabte 18 i el diumenge 19 de maig la jornada de portes obertes es complementa amb dues activitats. El dissabte 18 a les 11.30h hi haurà la visita teatralitzada “l’Esperit del Ter” una manera divertida i dinàmica de reviure el passat industrial de la població. El diumenge 19 de maig a les 11h i a les 12h hi haurà la visita amb teatre per la colònia Rusiñol de “La minyona” (amb reserva prèvia al 93 851 51 76 o bé [email protected]). La minyona rebrà els nous treballadors i els hi farà cinc cèntims de la història de la casa i de la família. Els farà un recorregut pels diferents racons de la colònia i els posarà en alerta d’alguns dels perills de la feina i xafarderies referents als Rusiñol. Aquesta visita és fruit de l’adaptació d’un text de Santiago Rusiñol “La minyona suïcida”

Una altra de les activitats característiques del Dia Internacional dels Museus és la selecció i presentació de la “joia del museu”, és a dir, aquella peça que el museu posa en relleu i que li serveix per explicar una part del seu discurs. Enguany el Museu del Ter ha escollit com a joia el piano de la Cooperativa Mutua de Pa i Queviures de Manlleu. Fabricat pel taller “Simfònic” José González a principis del segle XX, està fet de fusta, acer, bronze, llautó i altres materials i decorat en estil modernista. L’any 1926 el va comprar la Cooperativa Mutua de Pa i Queviures de Manlleu. Aquesta entitat fou una de les institucions més importants del primer terç del segle XX a Manlleu. Com a entitat de l’obrerisme, tenia un gran interès en la cultura com a instrument de millora de les condicions de vida de les classes populars.

RESUM D’ACTIVITATS:

Dissabte 18 i diumenge 19 maig:
De 10 a 14h, jornada de portes obertes al museu amb demostracions del funcionament de la turbina Fontaine i els embarrats de la fàbrica.

Dissabte 18 de maig a les 11.30h, visita teatralitzada “l’Esperit del Ter”, al Museu del Ter.

Diumenge 19 de maig, a les 11h i a les 12h, visita amb teatre a la colònia Rusiñol “La minyona” Cal reserva prèvia al 93 851 51 76 o bé a [email protected]

JOIA DEL MUSEU el piano de la Cooperativa Mutua de Pa i Queviures de Manlleu.