Inici  /  Noticies   /  EL MIT ACULL L’EXPOSICIÓ DEL 3R RAL·LI FOTOGRÀFIC ‘OPEN LA SALLE’

EL MIT ACULL L’EXPOSICIÓ DEL 3R RAL·LI FOTOGRÀFIC ‘OPEN LA SALLE’

El passat 23 de maig es va fer l’entrega de Premis del 3r Ral·li fotogràfic “Open La Salle” al Museu Industrial del Ter (MIT). Un any més l’AMPA del col·legi La Salle de Manlleu ha organitzat aquest certamen que ha comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Manlleu, la Setmana Pic, Caixa Manlleu, Fotografia Valls el Grup Fotogràfic Manlleu i el MIT. La trajectòria d’aquest “Open La Salle” va començar ara fa 8 anys com a concurs de fotografia tradicional. Desprès de 5 anys amb aquesta modalitat va canviar a l’actual format de Ral·li, de la qual ara es celebra la 3a edició. La novetat d’enguany és el canvi d’ubicació de l’exposició, respecte als anys anteriors, de les obres presentades pels participants, les quals es poden veure al MIT fins al 8 de juny.

El dia 26 d’abril, en el marc de la setmana Pic, als 57 inscrits, fet que ha suposat un salt quantitatiu important respecte edicions anteriors, se’ls hi van lliurar els tres temes d’aquesta edició: “Lletres i llengües” “Patrimoni industrial de Manlleu” i “aixetes i fonts”. Al llarg de 4 hores els participants van recórrer els carrers i espais industrials, com el Museu Industrial del Ter, amb l’objectiu de reflectir en imatges els temes exposats per l’organització. El resultat ha estat un total de 171 obres, de les quals, un jurat format per: Miquel Borgoñoz, Ramon Crespi i Josep Casellas, totes tres persones vinculades al món fotogràfic, va determinar els guanyadors.
El Premi especial a la millor col·lecció va recaure a l’autora Fina Guitart de Manlleu.
En l’apartat de millor fotografia de cada tema els guanyadors van ser en l’apartat de lletres i llengües per l’autor Arnau Ramisa de Manlleu, en patrimoni industrial per l’autora Ariadna Fajula de Sant Hipòlit i pel darrer, aixetes i fonts, per l’autor Fecund Pérez de Manlleu.
Els premiats en la categoria de Premi Jove (fins a 16 anys) per la millor fotografia de cada tema van ser pels autors Carlota Muntada, Núria Bagó i Eloi Parladé, respectivament, tots tres de Manlleu. Finalment el Premi organització va ser per l’autor Humbert Torredà de Gurb.
Les obres romandran exposades al Museu Industrial del Ter des del 23 de maig fins al 8 de juny del 2008 i es podran veure de dimarts a divendres de 10h a 13h i de 16h a 19h. Dissabtes, diumenges i festius de 10h a 14h.