Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER PRESENTA EL SEU QUADERN DE DIDÀCTICA I DIFUSIÓ DEL MUSEU DE LA CIÈNCIA I DE LA TÈCNICA DE CATALUNYA

El quadern del Museu Industrial del Ter és el darrer de la col·lecció dels Quaderns de Didàctica i Difusió del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya en editar-se. Són 19 quaderns que tenen com a objectiu ser una font d’informació temàtica d’aspectes geogràfics, històrics, tècnics i socials del procés d’industrialització a Catalunya a cadascun dels museus del Sistema del mNACTEC. Els dibuixos i les fotografies faciliten la comprensió dels aspectes tècnics i socials del text. Cada quadern inclou una proposta d’activitats a les darreres pàgines.

El quadern del Museu Industrial del Ter pretén ser una eina de treball i de divulgació sobre el procés d’industrialització del tram mitjà del riu Ter. La fàbrica cotonera de Can Sanglas (seu del Museu Industrial del Ter), el canal industrial de Manlleu, l’aprofitament de l’energia hidràulica del Ter, el procés complert de la filatura de cotó, les colònies i fàbriques de riu del Ter mitjà, la colònia de Borgonyà, i les conseqüències socials de la industrialització són els temes treballats. Els continguts han anat a càrrec dels tècnics del Museu Industrial del Ter i de Magda Fernández coordinadora de la col·lecció i d’aquest quadern en particular. Probablement un dels elements més identificatius d’aquest volum i dels altres de la col·lecció són les il·lustracions realistes del dibuixant Jordi Ballonga que fan comprensible el procés de la indústria cotonera i representen el paisatge fluvial de les colònies Industrials i les seves infraestructures hidràuliques. Les fotografies són de l’Arxiu Fotogràfic l’Abans, Manlleu; arxiu Joan Roma; arxiu Jacinta Pérez; arxiu MIT; arxiu Taller de Fotografia Històrica, Roda de Ter; arxiu Valls, Lluís Grané, Jordi Ballonga.