Inici  /  Novetats   /  El Patge Reial de “can Faja” es conservarà al Museu del Ter

El Patge Reial de “can Faja” es conservarà al Museu del Ter

La històrica botiga de joguets Manlleuenca del carrer del Pont tanca definitivament les portes aquest 24 de desembre de 2019.

El patge reial on dipositaven la carta als Reis d’Orient molts nens i nenes de Manlleu es conservarà a partir d’ara al Museu del Ter.

Aquest 24 de desembre la històrica botiga Joguines i Complements Faja, “Can Faja”, del carrer del Pont tanca definitivament les portes. L’activitat comercial de la família Faja a Manlleu es va iniciar l’any 1943 amb una botiga de reparació i venda de bicicletes al carrer Sant Domènec.

Amb motiu del tancament, la seva propietària, Maria Rosa Faja, ha fet donació al Museu del Ter d’un dels objectes més representatius i populars que els manlleuencs i manlleuenques relacionen amb aquestes festes de Nadal i Reis: la bústia amb forma de Patge Reial on es dipositaven les cartes als Reis d’Orient dels nens i nenes de Manlleu i altres poblacions de la comarca.

Des de fa més de 60 anys el Patge Reial de can Faja decorava l’entrada a la botiga durant aquestes dates de Nadal i Reis.