Inici  /
Carregant Esdeveniments
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.
01 des.

Jornada Cultura Viva 2018. VII Jornada de presentació de la recerca etnològica a la Catalunya Central 2018

09:30 h - 13:30 h

La jornada, organitzada pel Museu del Ter amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, es farà el proper 1 de desembre a 2/4 de 10 del matí al Museu del Ter. A la jornada de la Catalunya Central s’exposaran recerques de temàtiques etnològiques diverses realitzades a les comarques d’Osona i la Garrotxa. La jornada és gratuïta i està adreçada als investigadors, però també a totes les persones que poden tenir interès en la recerca etnològica de la Catalunya Central.

Programa:

9.30 a 9.45: Benvinguda i presentació de la jornada

9.45 a 10.10: Marina Cirera. “Ca l’Escolà. Un conjunt industrial entre Manlleu i el Voltreganès”
10.10 a 10.35: Roser Reixach i Mª Àngels Bonet. “Remeis populars al Lluçanès”
10.35 a 11.00: Xavier Cervera i Jordi Cervera. “Ferro, vent i aigua. Els molins de vent d’Osona”

11.00 a 11.25 Pausa cafè

11.25 a 11.50: Imma Ollich, Montserrat Rocafiguera, Maria Ocaña, Jordi Gibert i Albert Pratdesaba. “De la torre de guaita de fusta experimental de l’Esquerda a la didàctica de la torre.”
11.50 a 12.15: Joan Arimany. Elois i Clarets. “Els sants patrons, instruments del franquisme a Manlleu”
12.15 a 12.40: Gerard Verdaguer. “El llençol elèctric de Ràdio Comella”
12.40 a 13.05: Laia Miralpeix i Eva Leucó. Fent Memòria. Grup de Recerca Local de Taradell. “Documental sobre la Verge de Fàtima”
13.05 a 13.30: Xevi Solà i Xevi Collell. Patronat d’Estudis Històrics d’Olot i Comarca. Can Trona CCN. “La Cultura de l’Aigua a la Vall d’en Bas”

OMPLIU EL FORMULARI PER INSCRIURE-US A LA JORNADA:

Les dades facilitades només seran tramitades pel Museu del Ter amb la finalitat de tramitar les inscripcions a la Jornada Cultura Viva.
En el cas que ens doneu el consentiment per enviar-vos informació la finalitat de les vostres dades només seran per enviar-vos informació de les activitats programades pel Museu del Ter.

DETALLS DE L'ESDEVENIMENT

Data: 01 des.
Horari: 09:30 h - 13:30 h
Punt de trobada: Museu del Ter
Adreça: Plaça de les Dones del Ter, 1
Inscripció: Sí. Només cal que ompliu el formulari.
Preu: Activitat gratuïta