Inici  /
Carregant Esdeveniments
  • Aquest esdeveniment ja ha passat.
31 ag.

Presentació del n.8 de Reliquiae Sanctorum in Catalonia

12:00 h

Dimarts 31 d’agost, a les 12 del migdia, el Museu del Ter acollirà la presentació del número 8 de la revista digital ‘Reliquiae Sanctorum in Catalonia’. En aquest cas, tindrà un caràcter extraordinari, per celebrar el primer aniversari de la revista, amb noves col·laboracions, interessants textos i material fotogràfic.

La revista ‘Reliquiae Sanctorum in Catalonia’ és un projecte de l’investigador Joan Arimany i Juventeny (Manlleu, 1966), especialitzat en devoció i religiositat popular. En aquest àmbit compta amb diverses publicacions i exposicions comissariades que tracten sobre capelletes de carrer i capelletes de visita domiciliària, ermites i santuaris així com de col·lectius amb sants patrons. En els darrers anys, però, s’ha centrat en l’estudi i divulgació de les relíquies de sants vinculades al catolicisme. Des de fa un any, dirigeix i edita aquesta revista digital d’aparició bimestral  dedicada a la devoció a les relíquies de sants en territoris de parla catalana. La distribució és totalment gratuïta. Set números, que també inclouen dos especials en aquest període d’un any, han arribat als subscriptors que han augmentat de forma progressiva; actualment són més de dos-cents seixanta d’arreu dels Països Catalans.

Els diferents articles, sense obviar el caràcter religiós de les relíquies, tracten dels diferents aspectes de la seva veneració històrica en territori català: les manifestacions socials, artístiques i arquitectòniques al seu voltant, la seva importància com a generadores d’identitat comunitària, les tradicions i llegendes que les han embolcallat, els personatges que han participat en distribuir-les pel territori així com les mostres de devoció que encara perduren.

En aquest enllaç podeu descarregar els números anteriors.

Cliqueu aquí per a subscriure-s’hi gratuïtament

L’acte es farà presencialment amb aforament limitat i reserva prèvia. Podeu fer la reserva omplint el següent formulari:

DETALLS DE L'ESDEVENIMENT

Data: 31 ag.
Horari: 12:00 h
Punt de trobada: Museu del Ter
Adreça: Plaça de les Dones del Ter, 1
Inscripció: Sí. Només cal que ompliu el formulari per a cada participant a l'activitat.
Preu: Activitat gratuïta