Inici  /  Noticies   /  EXPOSICIÓ 10 ANYS DE DEPURADORES D’OSONA

EXPOSICIÓ 10 ANYS DE DEPURADORES D’OSONA

Aquesta exposició és un treball produït per Depuradores d’Osona, SL i el Consell Comarcal d’Osona, que ha comptat amb la participació del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis de la Fundació Museu Industrial del Ter, de Manlleu.

La mostra neix amb la voluntat de donar a conèixer el procés de transformació de la qualitat de l’aigua dels rius d’0sona en els darrers deu anys, d’ençà del naixement de Depuradores d’Osona, SL, empresa que gestiona les 22 depuradores d’aigües residuals d’Osona i més de 91 quilòmetres de col·lectors.
Des de finals dels vuitanta, arran de l’establiment de les estacions depuradores, urbanes i industrials, la qualitat de l’aigua fluvial ha canviat. Desprès d’haver viscut una situació crítica fins a mitjans dels anys noranta, amb uns graus de contaminació greus arreu d’Osona, actualment la qualitat de l’aigua es troba en un punt prou desitjable, amb uns índexs que fluctuen entre aigües amb una contaminació moderada a aigües amb una qualitat molt bona.