Inici  /  Novetats   /  Exposició temporal “50 anys d’hoquei patins a Manlleu. De l’escola a l’elit”

Exposició temporal “50 anys d’hoquei patins a Manlleu. De l’escola a l’elit”

L’exposició, comissariada per la periodista Laia Miralpeix, s’inaugurarà el divendres 22 de desembre a les 19.30h i es podrà veure fins al 12 de maig de 2024.

Proposa un recorregut pels orígens i la història del Club Patí Manlleu en el marc de la celebració dels 50 anys d’hoquei patins a Manlleu.

El proper divendres 22 de desembre a les 19.30h s’inaugura l’exposició “50 anys d’hoquei patins a Manlleu. De l’escola a l’elit”.

50 anys d’hoquei patins a Manlleu

Durant els anys seixanta del segle XX ja trobem un grup de joves aficionats a l’hoquei que practiquen aquest esport a Manlleu. L’any 1973 La Salle Manlleu incorpora els primers equips d’hoquei de base que aviat participen en competicions provincials. És el primer embrió organitzat del C.P. Manlleu. De seguida aquests equips comencen a competir i l’any 1978 ja trobem de forma regular la denominació C. P. Manlleu, amb equips que ja han superat els límits de La Salle i competeixen en diverses categories a l’antiga pista de les piscines municipals. L’any 1980 es crea la categoria sènior i l’any 1982 es formalitza definitivament el C. P. Manleu. La temporada 1990-91 l’equip sènior arriba a l’A2, la segona categoria de l’hoquei estatal.
A partir de l’any 2010 arriba l’esclat del C.P. Manlleu. Fins aleshores havia estat un club competitiu i amb gran implantació local que conservava un ambient molt familiar. L’arribada d’una nova junta va implicar la transformació del club, que en pocs anys va entrar en l’elit de l’hoquei estatal i va començar a destacar pels èxits de la base, amb diverses victòries en campionats de Catalunya, España i Europa en categoria masculina i femenina, els successius ascensos a l’OK Lliga de l’equip sènior masculí i femení, però sobretots pels èxits de l’equip sènior femení, que han fet que el C.P. Manlleu actualment llueixi al seu palmarès tres copes de la Reina i una OK Lliga.

L’exposició “50 anys d’hoquei patins a Manlleu. De l’escola a l’elit”

La mostra repassa aquesta trajectòria històrica de 50 anys des dels orígens, vinculats a La Salle Manlleu fins als èxits dels darrers anys que situen el C.P Manlleu a l’elit de l’hoquei patins mitjançant objectes representatius dels diferents moments històrics, fotografia històrica i actual, documents audiovisuals històrics i de testimonis, com el documental “50 anys d’hoquei patins a Manlleu”.

Amb aquesta exposició el C.P: Manlleu celebra aquests 50 anys d’hoquei manlleuenc amb el desig de mantenir el club en la mateixa línia dels èxits esportius aconseguits fins ara, però sense perdre l’esperit familiar i proper que el vincula amb el seu entorn i que, com en els seus inicis, el fa, encara, una escola d’esport i de vida.
L’exposició ha estat comissariada per la periodista Laia Miralpeix, és un projecte conjunt del Museu del Ter i el Club Patí Manlleu, i forma part de la línia desplegada pel museu de programació conjunta i col·laboració amb les entitats de la ciutat. Altres exemples d’exposicions col·laboratives han estat per exemple la dedicada al centenari dels gegants de Manlleu, que s’ha pogut veure al museu durant l’any 2023, o immediatament anterior a aquesta l’exposició “Reconstruint els pisos de can Garcia”, de l’any 2022.
Aquestes exposicions es realitzen amb el suport de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial de la Direcció General de Cultura Popular i Associacionisme Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
També hem comptat amb la col·laboració de El 9Nou, que ha participat amb la cessió dels seus fons fotogràfics, de gran interès per explicar els darrers anys d’història de totes les entitat d’Osona i concretament del Club Patí Manlleu.
L’exposició es podrà veure al Museu del Ter fins al 12 de maig de 2024.