Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU DEL TER AMB LA FESTA MAJOR DE MANLLEU 2018

EL MUSEU DEL TER AMB LA FESTA MAJOR DE MANLLEU 2018

El Museu del Ter ofereix als seus visitants diferents activitats en motiu de la Festa Major de Manlleu 2018. Aquestes són les activitats que hem programat:

Visita teatralitzada, gratuïta, dimecres 15 a les 11.30h. Descobriu el Museu del Ter amb la visita teatralitzada “l’Esperit del Ter”. Amb el nostre personatge reviureu el passat industrial en una filatura i us explicarà com es transformava el cotó en fil. També podreu veure funcionar màquines del procès de la filatura gràcies a la Turbina Fontaine connectada a un sistema d’embarrats moguts, únicament, per la força de l’aigua.

Exposició temporal: ““Elois i Clarets: els sants patrons, instruments del franquisme a Manlleu”.En els anys més foscos del franquisme, a Manlleu van destacar les festes patronals dels diferents sectors laborals. Aquests, adscrits a l’anomenat Sindicat Vertical, celebraven la diada del sant patró amb activitats religioses i lúdiques amb gran incidència en el conjunt de la població. Les treballadores i els treballadors dels sectors metal·lúrgic i tèxtil eren els dos col·lectius més nombrosos. Per la seva devoció a sant Eloi i a sant Antoni Maria Claret, eren popularment coneguts com a Elois i Clarets. Cada any, a partir de 1944, els Clarets, el 23 d’octubre, i els Elois, l’1 de desembre, deixaven la feina a la fàbrica i gaudien d’actes culturals i esportius de notable interès.
L’exposició és la museïtzació de l’estudi “Elois i Clarets: la recuperació dels sants patrons del gremi durant el franquisme a Manlleu” de l’investigador manlleuenc Joan Arimany i Juventeny, que va rebre el 14è Premi Ajuntament de Manlleu al millor projecte de recerca 2016.

Jornada de portes obertes. Dimecres 15 d’agost d’11 a 14h i de 17 a 20h. A les 11.30h visita teatralitzada “l’Esperit del Ter” gratuïta.

Visites al campanar de Manlleu: Dimecres 15 d’agost de les 10h a les 14h i de les 20h a les 23h i dijous 16 d’agost de les 20h a les 23h.