Inici  /  Noticies   /  FINALITZEN LES ACTUACIONS DE RESTAURACIÓ I CONSERVACIÓ DE LA RIBERA DE MOLINÀS (COLERA, L’ALT EMPORDÀ) ON HA ACTUAT EL CENTRE D’ESTUDIS MEDITERRANIS

A finals d’aquest estiu, l’Ajuntament de Colera i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter, han fet una sèrie d’actuacions de restauració i millora de la vegetació de ribera de la riera de Molinàs a Colera, l’Alt Empordà. S’hi ha ordenat elements, usos i accions amb el propòsit de conservar i restaurar la ribera de Molinàs, protegir-hi els valors existents i rehabilitar-hi i restaurar-hi el bon estat ecològic i la màxima biodiversitat.

Bona part d’aquestes actuacions han consistit en l’eliminació d’espècies de vegetació al·lòctona i invasiva com la canya (Arundo donax), molt abundant a tot el tram alt de la riera i formant agrupacions importants al tram mitjà i la seva substitució per espècies de vegetació autòctona. S’hi ha plantat arbres de ribera d’espècies autòctones de la zona com ara aloc (Vitex agnus-castus), freixe de fulla petita (Fraxinus angustifolia), sarga (Salix elaeagnos), gatell (Salix atrocinerea) i saulic (Salix purpurea).

En alguns trams s’hi ha eliminat residus sòlids i s’hi ha instal·lat una desena de caixes niu per a mallerengues i dues caixes niu per xots amb l’objectiu d’incrementar-hi la població d’ocells que, a causa de la manca d’estructura de bosc de ribera, s’hi ha vist reduïda.
Aquest conjunt d’actuacions s’han pogut fer amb el suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya en el marc d’una convocatòria d’ajuts per a espais naturals protegits.