Inici  /  Noticies   /  LA GENERALITAT DISTINGEIX EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER AMB UN DELS GUARDONS TURISME CATALUNYA 2009

El Govern de la Generalitat de Catalunya ha reconegut el Museu Industrial del Ter amb un dels guardons Turisme Catalunya 2009, amb els quals distingeix les persones, empreses i institucions que s’han destacat en favor del foment del turisme a Catalunya. Carles García, director del Museu Industrial del Ter, va rebre, del president de la Generalitat José Montilla, un diploma turístic en l’acte que es va celebrar el passat 3 de desembre al palau de la Generalitat.

Els guardons Turisme Catalunya reconeixen oficialment l’esforç i la dedicació de persones, empreses i institucions públiques i privades en favor del turisme i com a instrument per estimular comportaments professionals i actuacions, individuals o col·lectius, que col·laboren a millorar la imatge turística de Catalunya i dels serveis turístics.
Entre una setantena de candidatures presentades aquest any es va disputar el Museu Industrial del Ter aquest guardó, destacant la direcció general de Turisme l’alt nivell de l’edició d’enguany, que ha fet de la selecció un procés altament competitiu. A la mateixa convocatòria també es van lliurar una medalla d’honor, una placa d’honor, deu medalles del turisme i deu diplomes turístics.

En només 5 anys de vida el Museu Industrial del Ter ha rebut 10 premis per la seva tasca. Un dels Premis de l’Aigua 2005, a l’Ajuntament de Manlleu, per la inauguració del Museu Industrial del Ter i l’exposició “La fàbrica del riu” atorgat per l’Associació Catalana d’Amics de l’Aigua.

La Menció especial per a la custòdia de la Platja del Dolcet (riu Ter, Manlleu, Osona) l’any 2004 per les accions de custòdia coordinades pel Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis al paratge de la Platja del Dolcet i el 2n premi l’any 2006 per un dels espais naturals més emblemàtics de l’Alt Ter: els meandres i illes de les Gambires i Gallifa, ambdós dins l’apartat Premi Fundació Caixa de Manlleu d’iniciatives de Custòdia del Territori.

Tres premis Bonaplata atorgats per L’Associació del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya dins les seves diferents categòries. Dos en la categoria de restauració de béns mobles, l’any 2005 per la restauració i posada en funcionament per a la producció d’energia elèctrica de la turbina Francis i l’any 2007 per la restauració de la turbina Fontaine (Got-a-perxes) instal·lada per l’empresa Planas i Flaquer de Girona el 1860. Dins la categoria de difusió d’aquest guardó el Museu Industrial del Ter i el diari El 9 Nou van rebre el premi per la relació d’articles sobre les colònies industrials d’Osona i el Ripollès (abril-juliol 2005). Aquests articles també van ser distingits amb el Pedro Morillo, un guardó concedit per l’Associació Industrial Textil del Proceso Algodonero (AITPA).
El Premi amb denominació d’origen atorgat l’any 2008 pel Grup Taelus per haver esdevingut el Museu Industrial del Ter un testimoni de la vitalitat industrial del Ter Mitjà i la gran divulgació i recerca del passat tèxtil a Osona vetllant per la conservació, el coneixement i la difusió del patrimoni industrial català.

En aquest any al Diploma Turisme Catalunya 2009 cal sumar-li la el guardó que serà lliurat el proper dissabte 13 de desembre a 2/4 d’1 del migdia al Museu Industrial del Ter per la Penya Taurina Manlleuenca.

Aquests premis són un important reconeixement a la tasca desenvolupada pel Museu Industrial del Ter des de la seva inauguració l’any 2004 i suposen un gran estímul per continuar treballant i difondre el ric patrimoni cultural i natural de la conca mitja del riu Ter.