Inici  /  Noticies   /  LA SEU DEL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER, LA FÀBRICA DE CAN SANGLAS, INCLOSA DINS ELS ELEMENTS DECLARATS PATRIMONI INDUSTRIAL DE CATALUNYA

La Comissió de directors del Sistema Territorial del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (STmNACTEC) ha seleccionat la Fàbrica de riu Can Sanglas i la Colònia Rusiñol o
“Can Ramisa” com a nous elements per formar part del Patrimoni Industrial de Catalunya. La comissió ha considerat que s’havien d’afegir al llistat de 100 elements que hi havia fins ara, pel seu interès històric, patrimonial, científic i tecnològic. El Ple de l’Ajuntament de Manlleu que es va celebrar ahir dilluns va aprovar per unanimitat l’acord de conformitat per a incorporar aquests dos nous elements.
El STmNACTEC és uns xarxa territorial temàtica de museus industrials i tècnics, composada per vint-i-cinc museus. La comissió de directors del STmNACTEC va engegar, l’any 1994, una campanya de difusió dels elements més importants del Patrimoni Industrial de Catalunya. Amb la voluntat de poder elaborar un llistat que permetés ressaltar els elements més importants de cada sector industrial i, alhora, mostrar que el procés industrial de Catalunya es va implantar, amb menor o major intensitat per tot el territori català, es va aprovar un primer llistat dels 75 elements del Patrimoni Industrial de Catalunya que, posteriorment, es va ampliar a 100 i, en el qual ja hi figurava el Canal Industrial del Ter.
Ara, després de deu anys de l’última actualització, s’ha considerat convenient actualitzar i incorporar un altre grup d’elements del patrimoni industrial a la llista, en base a les noves informacions i inventaris realitzats. Juntament a les incorporacions de la Fàbrica de riu Can Sanglas i la Colònia Rusiñol o “Can Ramisa”, s’hi han afegit 48 nous llocs de la resta de Catalunya.