Mostra de macroinvertebrats aquàtics del riu Ter a les Masies de Voltregà

Inici  /  Les col·leccions: Ciències Naturals  /  Mostra de macroinvertebrats aquàtics del riu Ter a les Masies de Voltregà

Número de registre: 6914
Lloc i data de recol·lecció:  riu Ter a les Masies de Voltregà (Osona). 25 de maig de 2017
Hàbitat natural: tram mitjà del riu Ter
Procedència: Col·lecció de recerca del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Universitat deVic – Universitat Central de Catalunya

Mostra dels diversos taxons de macroinvertebrats aquàtics del riu Ter a les Masies de Voltregà (Osona), conservats en alcohol en un flascó de 30 ml.

Hi ha una gran diversitat de macroinvertebrats: alguns, d’un valor incalculable per la seva raresa, que es podrien considerar obres d’art de la selecció natura; tots, essencials en l’ecologia de les aigües dolces o continentals. A més, serveixen d’indicadors de qualitat biològica de l’aigua de rius i zones humides de tot el món.

Aquesta mostra destaca per la quantitat de taxons i bona qualitat ecològica, és un dels sectors del riu Ter més ben conservats. El CERM hi té signat un acord de custòdia del territori amb la propietat dels terrenys de la riba del riu i hi duu a terme accions de conservació i restauració, divulgació i recerca.