Inici  /  Uncategorized @ca   /  L’EXPOSICIÓ “PAISATGES CAPTURATS, 1896-1907. EL LLEGAT FOTOGRÀFIC DE FRANCESC RIEROLA I MASFERRER” ES POT VEURE A VIC FINS AL 12 DE DESEMBRE DE 2010

Amb el nom d’Un llegat en comú, quatre entitats de la comarca d’Osona -el Patronat d’Estudis Osonencs, la Biblioteca Joan Triadú, el Museu Episcopal de Vic i el Museu Industrial del Ter-, han organitzat sengles actuacions amb les que volen recuperar la història del Cercle Literari de Vic, enguany que es commemora el 150è aniversari del seu naixement.
En aquest sentit l’actuació duta a terme pel Museu Industrial del Ter és l’exposició, a la seu del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya-Delegació d’Osona, a Vic, de «Paisatges capturats, 1896-1907. El llegat fotogràfic de Francesc Rierola i Masferrer», que permet conèixer un vessant de l’obra artística d’aquest manlleuenc, soci actiu del Cercle Literari.
Francesc Rierola i Masferrer (Manlleu 1857 – Vic 1908) va destacar com a crític literari, traductor, assagista i escriptor. La seva obra literària més coneguda, el Dietari, abasta de 1893 a 1898 i es va publicar el mateix any de la seva mort. Francesc Rierola fou un membre actiu del Cercle Literari de Vic i conreà l’amistat amb una bona part del seus membres.
Una vessant de l’obra artística de Francesc Rierola, fins fa poc desconeguda, és la seva faceta de fotògraf. Rierola va fer fotografies entre 1896 i 1907, i el resultat és un fons de prop de 1700 plaques de vidre d’un gran interès documental i artístic. La comarca d’Osona, de forma especial, però també Barcelona, on va viure bona part de la seva vida, i d’altres racons, especialment de Catalunya, en són els protagonistes. Gràcies a aquesta exposició, organitzada l’any 2008 pel Museu Industrial del Ter, on es troba dipositat el seu fons, es va posar a l’abast del gran públic i dels investigadors aquesta extraordinària obra fotogràfica, en la qual destaca el paisatgisme com a temàtica principal. Això ha permès l’any 2010 fer una exposició que compara l’obra paisatgística de Joaquim Vayreda amb la de Francesc Rierola, cosa que ha suposat un reconeixement definitiu de l’obra fotogràfica que podeu contemplar en aquesta exposició.
L’accés a l’exposició és gratuït i la podreu veure al Col·legi d’Arquitectes de Catalunya. Delegació d’Osona, a la plaça Bisbe Oliba, 2 de Vic, del 6 de novembre fins al 12 de desembre, de dilluns a divendres de 8.15h a 14.15h