Inici  /  Noticies   /  MANLLEU PLANTA 500 ARBRES PER MILLORAR EL BOSC DE RIBERA DEL RIU TER

MANLLEU PLANTA 500 ARBRES PER MILLORAR EL BOSC DE RIBERA DEL RIU TER

Un dels actes més concorreguts de la Setmana Ambiental de Manlleu va ser una plantada d’arbres de ribera al riu Ter a la Devesa de Manlleu, amb la participació de més de 500 alumnes de les escoles bressol, de primària i secundària de Manlleu. Aquesta activitat es va organitzar de manera conjunta entre de l’Àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament i el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter.

Es va actuar a dos llocs:

· Uns 300 alumnes de les escoles de secundària van plantar 220 arbres de ribera (salze blanc, saulic, gatell, saüc, aranyoner i àlber) al meandre de la Devesa de Manlleu (al davant del Museu del Ter). Aquests arbres es van obtenir del viver de l’Arborètum de Manlleu; s’hi havia plantat l’any passat també en el marc de la Setmana Ambiental de Manlleu, i hi han crescut durant un any. S’ha comptat amb el vist-i-plau i la col·laboració dels propietaris de la finca, la família Colom. El manteniment arbres el faran alumnes de La Salle de Manlleu mitjançant un Projecte d’Aprenentatge i Servei denominat “Faig”.
· D’altra banda, els alumnes de l’escola bressol i les escoles de primària de Manlleu van plantar 300 esqueixos d’arbres i arbusts de ribera (salze blanc, vern, avellaner, freixe de fulla gran, soguer i aranyoner) al viver d’arbres de ribera de l’Arborètum de Manlleu. Aquests esqueixos van ser recollits el dia abans al bosc de ribera del Gelabert, propietat de l’Ajuntament de Manlleu, de manera que així s’assegura l’origen i tipologia, les seves varietats genètiques locals. El manteniment d’aquest viver d’arbres el faran alumnes de la Secció d’Institut La Teuleria mitjançant un Projecte d’Aprenentatge i Servei.
Per a l’organització de les plantades també s’ha comptat amb el suport de persones del Curs de neteja de superfícies i mobiliari en edificis i locals – Treball als barris.
El viver de l’Arborètum de Manlleu i les plantades també formen part del projecte “Riberes del Ter”, que impulsa acords de custòdia i actuacions de restauració i millora de les ribes del riu Ter als municipis de Sant Vicenç de Torelló, Torelló, les Masies de Voltregà, Manlleu i Vic (www.museudelter.cat/riberesdelter).