Inici  /  Novetats   /  Memòria d’activitats 2019 del Museu

Memòria d’activitats 2019 del Museu

Clica el següent enllaç per veure la memòria

Us presentem la memòria de l’exercici 2019 al Museu del Ter. Com cada any hi trobareu les dades relatives als públics del museu però també una breu crònica que intentem fer resumida dels projectes i línies d’actuació del museu durant tot l’any en tots els seus àmbits d’actuació: la recerca i conservació del patrimoni, l’acció educativa, la divulgació i la dinamització cultural, la promoció turística i també l’acció territorial. Tot això, com destaquem aquest any a la introducció de la memòria, amanit per una vocació de compromís social que ha inspirat al museu des dels seus orígens.
Hi trobareu els principals projectes de l’any i els seus impactes en tots els nostres àmbits de treball, entre els que, com sempre, hem de destacar la vocació educativa del museu. El 2019 fou l’any de celebració dels 90 anys de vida de l’Agrupació Sardanista Manlleuenca, amb moltes activitats per aprofundir en la història de la Sardana a Manlleu, i amb sorpreses interessants, com la descoberta que la primera dona que tocava de manera estable en una cobla fou una manlleuenca, la Fina Dalmau, que apareix a la portada de la memòria. També ha estat sorprenent la viralització del web “Coneix el riu”, creat l’any 2009 i que aquest any 2019 ha tingut 72 milions d’usuaris únics. Com sempre, el #TeatredeMuseu ha tornat ha estar protagonista al museu, aquest any per parlar de la història del cinema. I moltes altres històries.
Trobareu en aquesta memòria informacions qualitatives i els impactes quantitatius, tot i que aquests darrers en ocasions són difícils de concretar, ja que la tasca que desenvolupem els museus no sempre es pot avaluar en aquests termes. Tot i això, com sempre, al final del document trobareu les dades desglossades del públic total i de les activitats de l’any, així com els gràfics de l’evolució comparada dels públics del museu els darrers sis exercicis.
Esperem que sigui del vostre interès.