Inici  /  Novetats   /  Memòria i impactes digitals durant el confinament

Memòria i impactes digitals durant el confinament

Clica aquí per veure la memòria

En aquesta memòria volem reflectir les principals activitats públiques desenvolupades pel museu durant el confinament i el seu impacte digital entre el 13 de març (dia del tancament) i el 26 de maig, dia de la reobertura amb les noves condicions post-còvid.
Els dies de confinament, els museus, com tants altres equipaments, institucions i empreses vam haver de tancar les portes de les nostres seus pensant en el bé comú d’un confinament necessari per aturar la pandèmia del coronavirus. A dia d’avui no sabem encara quines seran les conseqüències de la nova situació per als museus, ja que encara hi ha més incògnites que certeses. Però si sabem ja, desprès d’intensos debats i llargues reflexions, que, a banda de l’adaptació de les activitats presencials amb mesures de prudència i protecció, els museus han de reinventar-se i adaptar-se a la nova situació, especialment en l’àmbit digital.
Sens dubte, aquesta transformació digital ja era un camí obert, però la nova situació l’ha accelerat. Els mesos del confinament i el tancament de portes, com molts altres museus, al Museu del Ter vam fer un esforç important, encara que de ben segur que encara imperfecte, per traslladar el gruix de la nostra activitat a l’entorn digital, millorant i actualitzant les nostres plataformes de relació amb la ciutadania, desenvolupant digitalment les activitats previstes dintre del possible, realitzant nous projectes i compartint continguts.