Inici  /  Noticies   /  NEIX EL PRIMER VOLUM DE ‘LA TURBINA’, LA COL·LECCIÓ DEL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER. NOUVINGUTS A LA CIUTAT: LA CONSTRUCCIÓ URBANA DE MANLLEU, 1900-2005. / NOTÍCIES / INFORMACIÓ / MIT – MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

Al llarg de la història i fins avui, les grans ciutats han crescut eminentment amb l’arribada de nova població. Aquesta realitat que resulta inqüestionable quan ens referim a les grans metròpolis és de fet extrapolable a les agrupacions urbanes de menys dimensió.

Nouvinguts a la ciutat. La construcció urbana de Manlleu, 1900-2005, de l’historiador Pere Casas i de l’arquitecte Carles Crosas explica, en el context local d’una ciutat com Manlleu, la relació que s’estableix entre el progressiu creixement i desenvolupament de la ciutat durant el segle XX i els fluxos migratoris que s’han esdevingut al llarg d’aquest període. Un treball i enfocament que aporta perspectives innovadores en un moment en què Manlleu s’està plantejant nous reptes relacionats amb les dificultats generades pels processos migratoris contemporanis.

El treball de base del llibre, que ara es publica, va rebre l’any 2003 el III Premi de Recerca Ajuntament de Manlleu. Entre l’11 de novembre de 2005 i el 28 de maig de 2006 el treball va tenir una àmplia difusió gràcies a l’exposició temporal “Manlleu 1900-2005. La construcció d’una ciutat”, produïda pel Museu Industrial del Ter.

La publicació de l’obra ha comptat amb el suport de la regidoria d’urbanisme de l’Ajuntament de Manlleu i la Diputació de Barcelona.

El llibre inaugura la col·lecció de monografies que, amb el títol “La Turbina”, publicarà el Museu Industrial del Ter i Eumo Editorial. La col·lecció pretén divulgar treballs de recerca de qualitat que aportin coneixements sobre Manlleu i el seu entorn, amb el riu Ter com a eix vertebrador, a més de ser l’eina de projecció de les recerques que es desenvolupen des del Museu Industrial del Ter.