Inici  /  Noticies   /  NOVA EXPOSICIÓ TEMPORAL AL MIT: ‘EL BURLADERO 1991-2001. 10 ANYS DE PREMSA SATÍRICA A LA VANGUARDIA’

El Burladero va ser la secció d’humor més resistent a les pàgines d’un diari barceloní després de la postguerra. Capçalera ideada expressament per a La Vanguardia, el número 1 va aparèixer el 3 d’agost de 1991, dins el suplement Revista, i l’últim número va ser el 436, publicat l’11 de març de 2001, dins la Revista del domingo. Durant tota una dècada, la secció va adoptar diverses formes i formats, amb una primera etapa com a plana setmanal cada dissabte (fins al juliol de 1996), una segona etapa amb portada i dues planes a la Revista del Domingo, i a més, des del novembre de 1997 fins el 2001 apareix una vinyeta editorial diària, en col·laboració amb el dibuixant Enrique Ventura, amb la signatura Ventura & El Burladero. Va ser una creació periodística de Jaume Collell, amb la col·laboració d’Antoni Coromina i un equip bàsic d’humoristes format per Josep Camps, Jaume Bach i Rafael Wirth. Entre els col·laboradors gràfics destaquen Pedro Espinosa, Pierino, Manuel Puyal, Nèstor Macià i Jaume Capdevila. Entre els col·laboradors externs més reconeguts que va tenir El Burladero cal esmentar Tísner, José Luis Coll, Margarita Rivière, Alfred Rexach, Miquel Agustí, Roger Jiménez, Toni Batllori, Miquel Ferreres i Joma. L’exposició fa un recorregut complet per les diferents seccions i autors de la dècada, amb material inèdit, originals cedits pels autors i material de resposta a la secció, a més de diapositives que mostren caricatures i fotomuntatges.