Inici  /  Noticies   /  Presentació del documental “Fer de músic 2019” amb Fina Dalmau i Pep Poblet

Presentació del documental “Fer de músic 2019” amb Fina Dalmau i Pep Poblet

Jordi Molina (tenora i compositor) presentarà, el divendres 6 de març a les 19.30h, el documental “Fer de músic 2019” amb entrevistes a Núria Feliu, Albert Guinovart, Marcel Casellas i als músics manlleuencs Fina Dalmau i Pep Poblet. Fina Dalmau, la primera dona que va formar part d’una cobla al segle XX i Pep Poblet, que va tenir el seus inicis en orquestres com la Maravella.
El projecte “Fer de Músic” és un treball de recuperació, preservació i divulgació, a través d’enregistraments i documentació manuscrita i fotogràfica, de la memòria dels músics històrics vinculats al món de la sardana i les cobles orquestres de Catalunya. “Fer de músic” recol·lecta les seves vivències personals i professionals, i testimonia l’evolució d’un dels oficis més arrelats al territori empordanès, protagonista d’excepció de les festes populars i la música tradicional.
L’any passat el Museu del Ter i el Museu de la Mediterrània, amb motiu de l’exposició sobre els 90 anys de l’Agrupació Sardanista Manlleuenca “Sardanes a Manlleu. Una història de cultura i lleure” van iniciar la col·laboració en el projecte Fer de Músic amb la voluntat d’incorporar músics d’Osona.

COMENTARIIS

• 18 setembre, 2020
    reply

Josep María Sagalà Altés

M’agrada molt aquestes entrevistes que fa en Jordi Molina als ex musics de les grans orquestres. No fora possible fer-ne unes quantes mès ? Gràcies.