Cent anys fent ballar els Gegants a Manlleu • 2023

Editat per:  Museu del Ter
Any: 2023
Nombre de pàgines: 100

Aquesta publicació sorgeix amb l’objectiu de fer accessible i consultable la recerca històrica sobre els gegants de Manlleu que es va dur a terme amb motiu de l’exposició “Que comenci la festa! Cent anys fent ballar els gegants a Manlleu”, que es va poder visitar al Museu del Ter de l’abril a l’octubre del 2023. Amb aquesta mostra es van poder documentar i compilar diversos materials relacionats amb les dues figures centenàries. La recerca i l’exposició, però, no només es va limitar a la parella centenària, sinó en estudiar el conjunt de l’activitat gegantera a Manlleu. L’estudi repassa els cent anys d’història per arribar fins a l’actualitat, i mostra la pervivència del moviment geganter a la ciutat. El projecte de l’exposició i la recerca parteixen, doncs, de la necessitat de sistematitzar i divulgar la història dels gegants de Manlleu i commemorar-ne el centenari.