Els fets de Malars de 1853 • 2022

Editat per:  Museu del Ter
Any: 2022
Nombre de pàgines: 83

El llibre Els fets de Malars de 1853. Anàlisi de la Causa criminal formada por riñas ocurridas entre los trabajadores de las fábricas de Malars relata un episodi puntual d’enfrontaments violents entre els treballadors d’aquesta fàbrica de riu, a través de l’anàlisi d’un plet judicial conservat a l’Arxiu Biblioteca Episcopal de Vic. L’interès del document, però, va més enllà de l’anècdota. D’una banda perquè aporta noves i interessants dades sobre la història i el funcionament d’aquesta fàbrica, a la qual el Museu del Ter, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Gurb, dedicà una monografia l’any 2015, en una etapa molt primerenca. I de l’altra, pel fet de constituir una font històrica singular de gran utilitat per a futurs estudis sobre la industrialització a la conca mitjana del Ter.