Inici  /  Noticies   /  UNA DELEGACIÓ D’ALCALDES, REGIDORS I TÈCNICS MUNICIPALS DE LA CATALUNYA NORD VISITA EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER I LA NOVA RAMPA DE PEIXOS DE LA RESCLOSA DE LA TEULA

Una delegació formada per 28 persones, tant de perfil tècnic com polític, han visitat Manlleu per conèixer el MIT i veure in situ la rampa de peixos construïda recentment a la resclosa de la Teula. Es tracta de persones dels municipis agrupats en el Syndicat Intercommunal de Gestion et Aménagement du Tech i el Pays Pyrénees Mediterrenée. que han estat els socis francesos del Consorci Alba Ter en el projecte Interreg. També hi havia representants del Consorci Alba Ter i dels municipis que agrupa.

La trobada va ser el dijous 1 de desembre i es van visitar les instal·lacions del Museu Industrial del Ter veient la renovació de l’exposició permanent La Fàbrica de riu del MIT; Instal·lació d’embarrats connectats a la turbina Fontaine i posada en funcionament de màquines. Es va presentar també el funcionament i àmbits de treball del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis (CERM), que forma part del mateix museu.

A continuació es va fer una sortida de camp fins a la rampa de peixos construïda recentment al marge dret de la resclosa de la Teula. Allà, el coordinador del CERM, el Sr. Marc Ordeix, va explicar les diferents alternatives constructives per garantir la connectivitat ecològica d’una resclosa, les espècies de peixos autòctones del Ter al seu pas per Manlleu i les característiques de la solució constructiva, tipus rampa de peixos, que s’ha fet a la resclosa de la Teula. La rampa de peixos ha estat promoguda per l’Ajuntament de Manlleu i pel CERM (MIT), s’ha construït durant l’any 2011 i ha comptat amb el cofinançament del Consorci Alba Ter, a través del programa Interreg, de l’Agència Catalana de l’Aigua i de la Diputació de Barcelona.