Inici  /  Noticies   /  10 ANYS DEL CICLE DE CONFERÈNCIES-AUDICIONS SOBRE MÚSICA

10 ANYS DEL CICLE DE CONFERÈNCIES-AUDICIONS SOBRE MÚSICA

Aquest trimestre els cursos d’audicions musicals arriben al 10è aniversari: 10 anys de conferències i audicions, on s’han sentit doctors, historiadors, divulgadors i, sobretot, músics. Al llarg d’aquests 10 anys més de 6400 persones han assistit a les més de 150 conferències que s’han fet. Tot i així encara queda molta música per escoltar i per aquest aniversari en Jordi Domènech, el coordinador dels cursos, ha preparat un cicle dedicat a la música dels quatre elements de la natura: terra, foc, aire i aigua, i una nova visita de Xavi Lozano, flautista i “sonador” d’instruments absurds, divertits i sorprents.

Amb la voluntat d’apropar la música a totes les persones, l’any 2001- 2002 neixen els Cursos d’Audicions Musicals amb 6 sessions dedicades a fer un recorregut per la història de la música. Han estat més de vuit anys de trajectòria dels cursos, tots ells coordinats pel cantant i compositor manlleuenc Jordi Domènech, on s’han tractat diversos temes relacionats amb la música, amb sessions dedicades: als grans mestres, a la música antiga, a l’òpera, a aspectes més tècnics com la veu, les cordes vocals, les qualitats del so.
Al llarg d’aquests anys també s’han celebrat commemoracions, el 250è aniversari del naixement de Mozart, els 400 anys de l’òpera, s’han parlat de músiques de l’època de Rusiñol al voltant del 75è aniversari de la seva mort, s’ha recordat a Xostakovitx, a Schuman…
El Museu Industrial del Ter forma part de l’organització dels cursos a partir de l’any 2005 concretament al 13è curs. Al llarg de tots aquests anys els cursos han comptat amb les col·laboracions de molts conferenciants, alguns d’ells professionals, però d’altres simplement amants de la música, que han realitzat alguna sessió: Ramon Vilar, Montse Niubó, Joan Vives, Margarida Lladó, Josep Baucells, Jaume Tribó, Jordi Palet, Alfred Rodríguez Picó, Pere Tàpies, Josep Casals, Salvador Parron, Cori Casanova, Miquel Desclot, Jaume Collell.

Programació del 30è cicle de conferències-audicions dedicada a la música dels quatre elements més una sessió dedicada a la música de Xavier Lozano:

Dimecres 4 de maig a les 9 del vespre
Els quatre elements: l’aigua (Jordi Domènech)
Música de Debussy, Liszt, Ravel i Rebel

11 de maig a les 9 del vespre
Els quatre elements: l’aire (Jordi Domènech)
Música de Händel, Debussy i altres

18 de maig a les 9 del vespre
Xavi Lozano
Música?

25 de maig a les 9 del vespre
Els quatre elements: la terra (Jordi Domènech)
Música de Mahler, Haydn i altres

1 de juny a les 9 del vespre
Els quatre elements: el foc (Jordi Domènech)
Música de Falla, Beethoven, Scriabin i altres

Totes les sessions es faran al Museu Industrial del Ter a les 9 del vespre i el preu de tot el curs és de 25€ (5 sessions). Preu per una sola sessió 6€. Les inscripcions es faran abans de les sessions.