Inici  /  Noticies   /  EL CENTRE D’ESTUDIS DELS RIUS MEDITERRANIS – MUSEU INDUSTRIAL DEL TER REP UN RECONEIXEMENT PER LA INNOVACIÓ I L’EXCEL·LÈNCIA EN ELS SEUS PROJECTES DE CUSTÒDIA FLUVIAL

El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter va rebre el passat dimarts 22 de març, a l’estany de Sils, un diploma acreditatiu per part del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, i del director de l’Agència Catalana de l’Aigua, Leonard Carcolé.

Aquest reconeixement li ha estat donat per la innovació i l’excel·lència en els seus projectes de custòdia de l’entorn fluvial. Concretament, pel desenvolupament de dos projectes importants: l’acord de custòdia i restauració al torrent i pantà de Garet, a Lluçà (el Lluçanès), i pel projecte Riberes del Ter que desenvolupa acords i actuacions de custòdia a propietats públiques i privades de tres municipis, Torelló, les Masies de Voltregà i Manlleu (Osona).

Ambdós projectes han format part del Programa de custòdia del territori per a la restauració, gestió i conservació de l’entorn fluvial, desenvolupat per l’Agència Catalana de l’Aigua i la Xarxa de Custòdia del Territori entre els anys 2007 i 2010.

Després de l’entrega dels diplomes, i gràcies a la implicació de la direcció general de Medi Natural, es va lliurar un arbre representatiu de bosc de ribera a cada entitat, i, finalment, es va fer una plantada conjunta entre les dotze entitats guardones.