Inici  /  Noticies   /  150 ANYS DE COLÒNIES INDUSTRIALS

150 ANYS DE COLÒNIES INDUSTRIALS

Al llarg del 2005, un seguit d’actes, jornades, intervencions i exposicions volen commemorar l’aparició d’aquest important patrimoni que ha caracteritzat la industrialització a les conques fluvials catalanes.
Pel que fa a la conca del Ter, els actes es varen iniciar el passat 25 de febrer al Museu Industrial del Ter, can Sanglas de Manlleu, amb la presentació de L’Any de les Colònies Industrials i una conferència a càrrec dels historiadors Rosa Serra i Emili Bayón, en representació respectivament del Llobregat i del Ter, els dos grans rius fabrils de Catalunya. A l’acte hi varen assistir representants de bona part dels municipis de la conca del Ter i del Freser, a més d’una nodrida representació del Llobregat.
Per aquest 2005 a les Colònies Industrials de la conca del Ter i del Llobregat s’han preparat un programa d’esdeveniments per aquest commemoració. Les diferents activitats les hi trobareu en aquesta pàgina: Parc Fluvial.