Inici  /  Noticies   /  18è curs d’audicions musicals de Manlleu

18è curs d’audicions musicals de Manlleu

El dimarts 17 d’abril a les 9 de vespre començarà al Museu Industrial del Ter el 18è curs d’audicions musicals de Manlleu. El curs organitzat per l’Escola de Música Municipal de Manlleu i el MIT, s’ha proposat per aquesta edició respondre a les següents preguntes:
Què són les cordes vocals? Què és un do de pit? Els tenors: cantants o mala herba?L’òpera per dins: el paradís o una olla de grills? Totes aquestes i d’altres preguntes seran contestades i ampliades en cinc sessions protagonitzades per cinc professionals en contacte permanent amb l’instrument “rei”: la veu humana.
Aquest serà el programa del curs:
Dimarts, 17 d’abril a les 9 del vespre.
COM ES CONSTRUEIX UNA ÒPERA?
Trucades, audicions, proves de vestuari, musicals i d’escena. Òpera entre bambolines. Anem a muntar, pas a pas, una òpera amb JORDI DOMÈNECH, cantant i pianista, tot sentint-ne alguns dels fragments més cèlebres.
Dimarts, 24 d?abril a les 9 del vespre
S’APRÈN A CANTAR? EL MÓN DELS TENORS
Què és el cant: natura o aprenentatge? Què són les vocalitzacions de la classe de cant? Per què és tan important un “do de pit”? Alguns d’aquests “do” impossibles els podrem sentir en aquesta sessió conduïda per SALVADOR PARRON, tenor i professor del Conservatori de Girona, dedicada a la pedagogia del cant i a una de les veus més difícils: la veu de tenor.
Dimarts, 8 de maig a les 9 del vespre
SANG I FETGE: ANÈCDOTES DEL LICEU
Una altra mirada a l’òpera: què passa quan els divos no canten? JAUME TRIBÓ, apuntador del Gran Teatre del Liceu, ens ho explicarà. Algunes potser són llegenda, però altres segur que són de primera mà!
Dimarts, 15 de maig a les 9 del vespre
EL NAIXEMENT DE L’ÒPERA
Justament fa 400 anys s’estrena, a Mantua, l’Orfeo de Monteverdi, considerada la primera òpera de la història. Com va ser el procés fins a arribar a aquesta obra mestra. De la mà de JOAN VIVES, flautista i locutor de Catalunya Música, ens endinsarem en el món poètic i musical de les camerates italianes.
Dimarts, 22 de maig a les 9 del vespre
CORDES VOCALS: QUÈ PASSA ENTRE BOCA I PULMONS? LES MEZZOSOPRANO
Què és l’afonia? I els nòduls? Com funcionen les cordes vocals? La doctora i mezzosoprano CORI CASANOVA ens en farà cinc cèntims tot fent-nos gaudir d’algunes de les mezzosopranos més impactants de la història…del disc, és clar.
Preu de tot el curs: 15€ (5 sessions)
Preu per una sola sessió: 5€
Alumnes Escola de Música de Manlleu: gratuït
Inscripcions abans de les sessions