Inici  /  Noticies   /  23È CURS D’AUDICIONS MUSICALS DE MANLLEU AL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

23È CURS D’AUDICIONS MUSICALS DE MANLLEU AL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

Més enllà del Messies i de la Música Aquàtica, Händel, el compositor alemany més anglès, va jugar a moltes lligues musicals diferents: la de l’òpera, la de la música de cambra, l’orquestral i la d’oratori, a més de ser capaç de torejar, com a empresari teatral i director musical, els divos de la seva època, la noblesa i la jet set. Aquest any 2009, quan celebrem el 250 aniversari de la seva mort, serà un bon moment per aprofundir -amb tres sessions amb Joan Vives- en la seva vida i miracles, en l’època que li va tocar viure i perquè va esdevenir un mite just després de la seva mort, fins a l’extrem que Beethoven el va considerar el més gran compositor del passat. Aquest serà el farciment del nostre entrepà. Com a pa tindrem una sessió dedicada a una de les primeres òperes de la història, “La coronació de Poppea” de Monteverdi (que s’interpreta aquesta temporada al Liceu), un retrat descarnadíssim i moderníssim de la vida i misèries de la cort. Com a cloenda i per netejar-nos les orelles de tant de cant, una sessió dedicada al piano i al món de Chopin. Aquestes dues, amb Jordi Domènech.

A continuació us detallem el programa del curs:

Dimarts 3 de març a les 9 del vespre
I.”L’Alemanya de Händel. La infantesa i el viatge de formació a Itàlia”

Dimarts 10 de març a les 9 del vespre
II.”L’Anglaterra de Händel. Context musical. L’òpera i la fama”

Dimarts 17 de març a les 9 del vespre
III.”Händel i l’oratori: la maduresa”

Dimarts 24 de març a les 9 del vespre
Chopin

El preu de tot el curs és de 15€ i el preu per una sola sessió és de 5€.
Alumnes de l’Escola de Música de Manlleu: Gratuït
Inscripcions abans de les sessions