Inici  /  Noticies   /  3R CURS TEÒRIC I PRÀCTIC D’HORTICULTURA A L’HORTA DE CAN SANGLAS

3R CURS TEÒRIC I PRÀCTIC D’HORTICULTURA A L’HORTA DE CAN SANGLAS

Històricament a les vores del canal i del riu Ter, les fàbriques han compartit l’espai amb les hortes, que també aprofitaven la disponibilitat d’aigua. Això va conformar un paisatge propi de Manlleu pràcticament desaparegut en l’actualitat. La fàbrica de can Sanglas és avui el Museu Industrial del Ter i l’horta adjunta a la qual donava nom ja no es conrea regularment. Amb la tercera edició d’aquest curs volem continuar acostant l’horticultura de forma pràctica a tots aquells que hi estiguin interessats però al mateix temps volem recuperar puntualment unes pràctiques i un paisatge propis del nostre entorn.

Professors:
Pere Crosas, professor de biologia de l’Institut Antoni Pous de Manlleu
Miquel Bonet, autodidacte i tècnic en agricultura ecològica

Continguts de les sessions teòriques:
– Característiques i estructura de sòl per un bon conreu de plantes hortícoles.
– Importància de la fauna i microorganismes del sòl. El seu metabolisme indispensable per al creixement de les plantes.
– Fertilització del sòl en l’agricultura biològica.
– Les herbes que creixen en els horts.
– Plantes hortícoles i les seves formes de reproducció.
– El compostatge casolà i les restes del conreu de l’hort.
– Les causes del parasitisme, resistència de les plantes i tractaments.
– Plantes culinàries i medicinals.
– Normes del conreu biològic.
– Introducció a la permacultura.

Dates de les sessions:
– Dissabtes alternatius de 10h a 13h
– Inauguració 16 de febrer
– 1, 15 i 29 de març
– 12 i 26 d’abril
– 10 i 24 de maig
– Cloenda 7 de juny

Sessions pràctiques:
Es treballaran en grups parcel·les de l’horta de can Sanglas al costat del Museu Industrial del Ter fins a la realització de la collita.

Preu del curs:
– 45€ (30€ per estudiants i jubilats)
Inscripcions (màxim 30 persones) al Museu Industrial del Ter al telèfon 93 851 51 76 o bé al correu electrònic [email protected]