Inici  /  Noticies   /  Memòria 2018 del Museu del Ter

Memòria 2018 del Museu del Ter

DESCARREGUEU-VOS D’AQUÍ LA MEMÒRIA 2018

Com cada any us presentem la memòria de l’exercici anterior, l’any 2018. Fer la memòria i fer-la accessible a tothom és un esforç important. Tot i això creiem que és necessari i útil. Volem que sigui un document comprensible i accessible. Una eina de transparència. De les xifres que sempre ens demanen als museus (visitants i usuaris), però també del conjunt d’activitats i funcions de educatives, socials, d’acció territorial i és clar, de la posada en valor dels nostres patrimonis cultural i natural.

Hi trobareu els principals projectes de l’any en tots els nostres àmbits de treball, entre els que, com sempre, hem de destacar la nostra vocació educativa. Enguany veureu que em volgut destacar les activitats i accions fetes per la reivindicació de les dones del tèxtil al Ter. En aquest sentit ha estat l’any de l’exposició “Xinxes, puces i fabricantes. Les treballadores del tèxtil al Ter”. També hem volgut destacar els 10 anys de #TeatredeMuseu complerts l’any 2018 de la mà de la companyia CorciaTeatre. Un altre moment important va arribar a finals d’any amb la inauguració de l’exposició “No se’n parlava. Els represaliats i represaliades pel franquisme a Manlleu”.

Intentem acompanyar el relat de les activitats de l’any d’informacions qualitatives i impactes quantitatius, tot i que aquests darrers en ocasions són difícils de concretar, ja que la tasca que desenvolupem els museus no sempre es pot avaluar en aquests termes. Tot i això, com sempre, al final del document trobareu les dades resumides de públic global i activitats de l’any 2018 i els gràfics de l’evolució comparada dels públics del museu els darrers sis exercicis.

Esperem que sigui del vostre interès.