Inici  /  Noticies   /  ACTIVITATS DEL MIT DURANT LA FESTA MAJOR DE MANLLEU’10

ACTIVITATS DEL MIT DURANT LA FESTA MAJOR DE MANLLEU’10

El Museu Industrial del Ter acull durant aquests dies de festa major a la ciutat de Manlleu un seguit de propostes culturals que se sumen a l’extensa programació d’actes d’aquests dies.

El dijous dia 12, inici de la festa major, es podran veure al MIT les dues darreres funcions de l’espectacle Torn de nit. Crònica negra. Després de tres anys en la programació d’estiu del museu, l’espectacle dramàtic s’acomiada amb una sessió a les 21.30h i una de comiat a les 12 de la nit. Cada funció té un preu de 15€ i cal fer reserva a través del telèfon 93 851-51-76 o bé del correu electrònic [email protected] El diumenge dia 15, coincidint amb els actes centrals de la festa major, el museu oferirà una jornada de portes obertes de 10h a 14h i de 17h a 20h amb l’espectacle de les estàtues humanes de les Figures d’Aigua, on diferents personatges repartits per l’exposició explicaran aspectes socials de principis de segle XX, època de gran industrialització a Manlleu.

Aquestes activitats s’emmarquen dins l’oferta d’estiu del Museu Industrial del Ter on els diferents espectacles teatrals permeten fer la visita al museu des de diferents perspectives gràcies a l’aportació del llenguatge dramàtic, que va a càrrec de la companyia de teatre osonenca Corcia Teatre, que col·labora estretament amb el museu des de fa anys en diversos espectacles i projectes teatrals i museogràfics.

En l’apartat d’exposicions temporals durant aquests dies es pot veure al MIT la mostra “Del cotó a la tela, Can Riva la fàbrica de la Gleva”, produïda per l’Ajuntament de les Masies de Voltregà i on han participat el Museu Industrial del Ter i el Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana (CPCPTC) de la Generalitat de Catalunya. L’exposició explica el desenvolupament que aquesta fàbrica singular, amb seccions de filatura i tissatge, ha sofert des dels seus orígens fins al seu tancament l’any 2001 i els diferents serveis que es van anar constituint al llarg dels anys, i que van possibilitar que durant moltes dècades Can Riva filés i teixís la vida de molts voltreganesos. L’exposició, després d’itinerar pel voltreganès des de l’any 2008, ara es pot veure al MIT fins al 19 de setembre.