Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER PARTICIPA ALS 3ERS TALLERS I JORNADES DE MEMÒRIA ORAL

L’Observatori per a la Recerca Etnològica de Catalunya presenta per tercer any consecutiu un seguit d’experiències que han tingut lloc a l’entorn d’iniciatives proposades per les entitats que en formen part o per equips de recerca que hi ha al nostre país. L’Observatori proposa així un recorregut al llarg del territori per conèixer les vivències de moltes persones, a la vegada personals i representatives del batec de la nostra societat.
El testimoni directe de la gent ha esdevingut en els darrers temps una de les fonts d’informació més valuoses per als investigadors socials. La tècnica de l’entrevista, abans gairebé associada en exclusiva als antropòlegs, avui forma part dels mètodes més utilitzats en investigacions de tota mena. La recerca a escala local ha estat singularment una de les grans beneficiades pel seu desenvolupament.
El Museu Industrial del Ter és una de les entitats que forma part de l’Observatori per a la Recerca Etnològica de Catalunya i participa en aquests Tallers i Jornades de Memòria Oral a través del Taller de fotografia històrica: desvetllem la memòria. L’objectiu d’aquest taller és documentar i catalogar les fotografies de què disposa el fons del Museu Industrial del Ter i que expliquen bona part de la història de la ciutat i de la seva vida quotidiana. És una activitat participativa en la qual els assistents col·laboren en la identificació de les fotografies. El resultat final és una exposició amb les imatges més destacades i significatives.