Inici  /  Noticies   /  ATORGAMENT DE LLICÈNCIES PELS HORTS COMUNITARIS

ATORGAMENT DE LLICÈNCIES PELS HORTS COMUNITARIS

L’Ajuntament de Manlleu i el Museu Industrial del Ter, amb la col·laboració del Grup de Defensa del Ter, han posat en marxa un projecte d’horts comunitaris a les hortes de Can Sanglas, situades al passeig del Ter al costat del Museu Industrial del Ter.

En aquest espai d’horta s’han delimitat 27 parcel·les per conrear de forma ecològica. Per tal de garantir la possibilitat d’accés a tots els ciutadans i ciutadanes de Manlleu, l’adjudicació de parcel·les es farà a partir d’un sorteig públic. L’Ajuntament atorgarà als hortolans seleccionats una llicència d’ús temporal de la parcel·la d’hort per a 4 anys.

Des de l’any 2006 el Museu Industrial Ter, l’Ajuntament de Manlleu i el Grup de Defensa del Ter han organitzat anualment un curs d’horticultura ecològica a l’horta Can Sanglas, amb l’objectiu d’acostar els horts i les bones pràctiques d’agricultura ecològica a la població. Durant aquests anys ja han fet el curs més de 180 hortolans.

Amb aquest projecte d’horts comunitaris es consolida aquest espai i es recuperen unes pràctiques i un paisatge propi de la història del municipi tot posant a l’abast de la població parcel·les de conreu d’horta pel consum familiar, promovent la cohesió social, el treball intergeneracional i les bones pràctiques d’horticultura ecològica.