Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER SIGNA UN CONVENI DE COL·LABORACIÓ PER AL FOMENT DE L’ARTESANIA D’OSONA

El passat 1 d’abril va tenir lloc al Museu Industrial del Ter la presentació de les Accions per al Foment de l’Artesania d’Osona 2009 i la signatura del conveni de col·laboració entre l’OPE de l’Ajuntament de Manlleu, el Museu Industrial del Ter i l’Assoc. d’Artesans d’Osona IntroArt.

L’Ajuntament de Manlleu organitza des de fa 7 anys la fira Artesanàlia, amb la voluntat de dinamitzar i promocionar professionals del sector artesà i divulgar i donar a conèixer la cultura i la tradició vinculada a l’activitat artesana del territori.
L’associació Intro Art Osona, amb la col·laboració de l’OPE de l’Ajuntament de Manlleu i el Museu Industrial del Ter tenen la voluntat de donar continuïtat a les accions de dinamització i promoció del sector que es varen dur a terme per primera vegada l’any 2008 i aposten per crear nous vincles de col·laboració amb l’objectiu de: posicionar la fira Artesanàlia i el Passeig del Ter com a plataforma de dinamització i promoció dels professionals del sector i de la cultura tradicional vinculada als oficis i les arts del territori.
El Museu Industrial del Ter, per la seva banda, amb la signatura del conveni pretén integrar un espai dinàmic on hi hagi una mostra del producte artesà de qualitat i de territori. Aquest espai estarà situat a la botiga del museu. Tanmateix es compromet a realitzar cicles temàtics de tallers d’artesania guiats per l’Associació d’artesans d’Osona INTROART i a crear un espai artesà dinàmic dins del MIT per facilitar el treball de l’associació amb els diferents agents dinamitzadors de l’artesania del territori.