Inici  /  Noticies   /  COMENÇA LA SETMANA AMBIENTAL DE MANLLEU 2010

COMENÇA LA SETMANA AMBIENTAL DE MANLLEU 2010

Al llarg de la propera setmana, del 14 al 21 de març, Manlleu celebra la Setmana Ambiental. Aquesta 5a edició de la Setmana Ambiental presenta un programa d’activitats de temàtica ambiental dirigides a tots els públics.

Les activitats es realitzen en diferents espais de la ciutat i el Museu Industrial del Ter acull les exposicions temporals: No m’expliquis cuentos xinos, una provocadora exposició on el visitant podrà reflexionar sobre les accions diàries que realitza i l’efecte que fan a escala global i Darwin 150 anys de L’origen de les espècies, una exposició que mostra les teories exposades en el llibre l’Origen de les Espècies i altres aspectes de la vida del científic Charles Darwin. Una de les seves característiques eren les moltes investigacions que feia, arribant així a les seves pròpies teories, amb mètodes rudimentaris i casolans. Al jardí de casa seva observava amb instruments molt bàsics l’evolució de les plantes i així de forma completament empírica i poc sofisticada arribava a les seves conclusions.
Aquestes dues exposicions són gratuïtes i es poden veure de dimarts a divendres de 10h a 13h i de 16h a 19h i els dissabtes, diumenges i festius de 10h a 14h.

El divendres 19 de març a les 19.15h, els alumnes de l’IES Antoni Pous i Argila explicaran quin és l’estat actual de la qualitat de l’aire a Manlleu i com ho fan per fer-ne el seguiment.

Per últim el MIT també serà el punt de partida el dissabte 20 de març a les 10h de la Sortida d’observació i identificació d’ocells, on a través d’un petit recorregut pel passeig del Ter es podrà veure i descobrir quins ocells viuen al riu Ter i al seu entorn.

Per altra banda l’Ajuntament de Manlleu serà l’escenari el dimecres 17 de març a les 19.30h del Taller pràctic: a casa, contra el canvi climàtic, on s’ensenyaren mesures per estalviar diners i energia a casa. Aquesta activitat està inclosa dins la Setmana Europea de l’Energia Sostenible i promoguda per la Diputació de Barcelona i la Unió Europea.

Per últim el diumenge 21 de març a les 10.30h a la zona de l’Arborètum es farà una plantada d’arbres sota el títol: Vine a plantar arbres a l’Arborètum, una activitat dins el programa d’intercanvi de serveis entre persones Temps x Temps

La Setmana Ambiental de Manlleu també té un apartat d’activitats específiques: espectacles infantils, tallers, exposicions i visites destinades a les escoles de Manlleu on hi participen més de 3000 alumnes. Paral·lelament a totes aquestes activitats el dia 16 de març es farà el segons Ple Municipal del Consell dels Joves i les Joves de Manlleu on tots els alumnes de 3r d’ESO presentaran les seves propostes per restaurar la fonts de la Teula.