Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER PRESENT AL SALÓ D’EXPODIDÀCTICA 2010 I A LA FESTA DE L’AIGUA

Al llarg del dies 18, 19 i 20 de març se celebra al recinte firal de Fira de Barcelona a Montjuïc el saló d’Expodidàctica 2010. Un saló que es fa de forma biennal i on per segona vegada el Museu Industrial del Ter hi participa amb un estand per donar a conèixer la seva proposta educativa, conjuntament amb d’altres museus d’arreu l’estat espanyol.

Expodidàctica 2010 és un saló dedicat als recursos pedagògics i al material didàctic i està englobat amb la Setmana de la Formació i del Treball i enguany també agrupa a la 4a Fira de Museus i Educació.

El Museu Industrial del Ter presenta una oferta variada i atractiva relacionada amb el riu Ter. En aquest sentit presenta un total de 12 tallers i 4 sortides que permeten conèixer, interpretar i gaudir el riu Ter en totes les seves dimensions: com a motor energètic d’un dels processos d’industrialització més significatius i originals de Catalunya i com a ecosistema que cal aprendre a tractar amb criteris de sostenibilitat. L’oferta de tallers s’adreça a tots els nivells educatius des del cicle infantil de primària fins a batxillerat.

Amb aquesta participació el Museu Industrial del Ter pretén fomentar el contacte i l’intercanvi d’experiències amb d’altres responsables educatius de museus i difondre tot el seu ampli ventall d’activitats, a través d’un certamen on més de 10.000 professionals de l’àmbit educatiu (mestres, professors i directius de centres escolars, etc…) el varen visitar l’any 2008.

El MIT també estarà representat a l’estand del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, el qual engloba a 25 museus i centres culturals al voltant del patrimoni industrial català que avui constitueixen el Sistema Territorial del mNACTEC i al de la Xarxa de Museus Locals de Barcelona.

Per altra banda el proper diumenge 21 de març se celebra el Dia Mundial de l’Aigua al Passeig Joan Borbó de Barcelona. Per aquest motiu l’Agència Catalana de l’Aigua, Administració de l’aigua de Catalunya adscrita al Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat organitza la 12a edició de la Festa de l’Aigua on el Museu Industrial del Ter a través del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis hi participa amb un estand.
En aquesta festa, on l’element essencial és la participació ciutadana, el Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis, dóna a conèixer el seu treball al voltant de l’aigua, tant des d’una vessant científica, a través dels diferents estudis que realitza en trams de rius catalans, com des de la vessant educativa, amb tallers sobre el coneixement de la fauna i la flora i la determinació de l’estat ecològic del riu. Tot això s’emmarca amb l’objectiu d’aquesta 12a Festa de l’Aigua de divulgar entre tots els assistents l’autèntic tresor que representa l’aigua com a font essencial de vida, reflexionar sobre el nostre patrimoni hídric comú, així com fomentar el consum responsable i sostenible d’un bé natural, fràgil i finit, molt sensible a la sempre variable i impredictible climatologia en qualsevol àmbit del nostre planeta.