Inici  /  Noticies   /  CONEIX, AMB LES JORNADES EUROPEES DEL PATRIMONI A CATALUNYA, TRES ESPAIS EMBLEMÀTICS DEL PATRIMONI INDUSTRIAL I CULTURAL A OSONA

En el marc de les Jornades Europees de Patrimoni a Catalunya que es celebren cada any arreu del país, el Museu Industrial del Ter, l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló i l’Ajuntament de Manlleu proposen donar a conèixer tres espais emblemàtics del patrimoni industrial i cultural de la comarca d’Osona.

Les activitats, que són gratuïtes, es faran del divendres 26 de setembre fins al diumenge 28 de setembre. Les jornades començaran amb una visita al Canal Industrial i al Baix Vila de Manlleu, divendres 26 de setembre a les 17h amb sortida des del Museu Industrial del Ter. Aquesta visita consta d’un recorregut per la part final del Canal Industrial de Manlleu, el més important de les seves característiques que es conserva a Catalunya, i el barri de Baix Vila, consolidat a finals del segle XIX i exponent de la industrialització de la ciutat a mitjans del segle dinou. El recorregut acabarà a la plaça Fra Bernadí, una de les places porxades més grans de Catalunya.

El dissabte dia 27 a les 11h es farà una visita a la fàbrica de la colònia de Vila-seca i una passejada pel nucli urbà de la colònia de Borgonyà. El recorrecogut comença a la colònia de Vila-seca, fundada per industrials manlleuencs el 1880. Allà visitarem la fàbrica, ara aturada, i el jardí de gran valor paisatgístic amb arbres de grans dimensions. Per un camí que discorre al costat del canal arribarem a la colònia tèxtil d’origen escocès de Borgonyà, on recorrerem els seus carrers típics i on podrem visitar alguns del seus elements característics: el teatre, la casa bressol, un habitatge obrer, etc.

El darrer acte de les jornades, diumenge 28 de setembre a les 11h, serà la visita a l’església parroquial de Sant Vicenç de Torelló, on és descriuran els seus trets més importants i com a través d’importants reformes s’ha produït l’evolució arquitectònica de l’església fins a l’estat actual.