Inici  /  Noticies   /  EL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER APOSTA PER LA CONSOLIDACIÓ DE LA SEVA OFERTA EDUCATIVA PER AQUEST CURS 2008-2009

Des de la posada en funcionament del MIT l’any 2004 una de les línies de treball que es va proposar va ser la d’oferir una oferta educativa de qualitat pels estudiants de Catalunya. En aquest sentit al llarg d’aquests quatre anys els monitors del MIT han treballat, i ho continuen fent, per oferir tallers, visites i sortides adaptats a tots els nivells educatius que permetin conèixer, interpretar i gaudir el riu Ter en totes les seves dimensions: com a motor energètic d’un dels processos d’industrialització més significatius i originals de Catalunya i com a ecosistema que hem d’aprendre a tractar amb criteris de Sostenibilitat.

El passat curs 2007-2008 ha estat el curs on el Museu Industrial del Ter ha consolidat la seva oferta educativa amb un total de 6958 alumnes en front dels 5040 del curs anterior repartits amb els 15 tallers o sortides oferts. Sens dubte un dels fets més característics d’aquest curs va ser la possibilitat de completar alguns tallers o visites amb la posada en funcionament de la turbina Fontaine amb la força de l’aigua. En aquest indret els alumnes han pogut observar un dels espais més representatius, tant de la fàbrica com del desenvolupament de la Catalunya interior. La colònia de Borgonyà va ser l’activitat més demandada amb un total de 1223 visites seguida de les visita tecnologia tèxtil de la fibra al fil amb 839.

Com a tret destacat d’aquest nou curs 2008-2009 és la desaparició de la sortida a la colònia Rusiñol, una sortida que es va introduir a l’oferta fruit de la commemoració dels 75 anys de la mort de Santiago Rusiñol. La resta de tallers no han sofert canvis respecte al curs anterior, amb un taller per cicle infantil, quatre per a educació primària, sis per a secundaria i batxillerat i tres sortides adaptades a primària i secundària, una a la colònia de Borgonya, l?altre pel Canal Industrial de Manlleu i la darrera a les illes i meandres de les Gambires i Gallifa.

La campanya de difusió ja es va iniciar a finals de curs i se’n farà una reedició al llarg de la primera setmana de setembre. En aquest sentit també esperem que la participació per primera vegada del MIT a la fira expodidàctica faci augmentar el nombre d’alumnes.