Inici  /  Noticies   /  Cultura Viva 2021. IXbis Jornada de presentació de la Recerca Etnològica a la Catalunya Central 2021

La jornada es farà el 13 de novembre al Museu del Ter de Manlleu i s’hi presentaran recerques etnològiques realitzades a la comarca d’Osona. En aquest enllaç podreu seguir la jornada en línia  a través del nostre canal de Youtube.

La jornada “La recerca etnològica a la Catalunya Central” forma part del programa Cultura Viva, que és una iniciativa de l’Observatori del Patrimoni Etnològic i Immaterial i té com a objectiu comunicar els resultats de les recerques científiques sobre temes etnològics que es fan a Catalunya. Cultura Viva retorna així a les comunitats que han estat objecte d’estudi els coneixement que elles mateixes han contribuït a crear. El programa es desenvolupa, al llarg de l’any, per tot el país.

La jornada, organitzada pel Museu del Ter amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, es farà el proper dissabte 13 de novembre a 2/4 de 10 del matí al Museu del Ter. Enguany es tracta de la IXbis edició, perquè estava prevista per a realitzar-se el passat 2020, però a causa de la situació sanitària es va haver de suspendre. Aquesta circumstància ha fet que per l’edició d’enguany del present 2021, es repeteixi el programa i finalment puguem escoltar les recerques proposades.

La jornada permet escoltar, aprendre i comprovar l’estat de la recerca etnològica a la Catalunya central. Per aquesta edició ens hem centrat en la comarca d’Osona i en total s’hi presentaran 8 comunicacions, corresponents a recerques de temàtiques diferents però amb l’etnologia com a element comú. Entre les comunicacions hi ha temàtiques tan diverses com: la història del teatre com a activitat de lleure quotidià, la musicologia, la religiositat popular, l’agricultura des d’una mirada social o la memòria popular a través de les fotografies.

La inscripció és gratuïta i es pot fer a través de l’agenda del museu o bé al telèfon 93 851 51 76 o [email protected]

Aquí podeu veure els resums de les recerques etnològiques presentades

Programa Edició 2021

9.30 a 9.45: Benvinguda i presentació de la jornada
9.45 a 10.10: Judit Caballeria. Manlleu, ciutat de teatre

10.10 a 10.35: Glòria Ballús. Manuel Jovés i Torras (*1886; †1927). De director de l’Orfeó Manresà a compositor de tangos.

10.35 a 11.00: Joan Arimany. Revista de relíquies cristianes a Catalunya “Reliquiae Sanctorum In Catalonia”
11.00 a 11.30 Pausa cafè
11.30 a 11.55: Santi Ponce, José Antonio Corral, Jacint Torrents i María del Agua Cortés. Aproximació a les festes del segar i el batre a Osona

11.55 a 12.20: Laia Miralpeix i Maria Godayol. La Setmana Santa a Taradell
12.20 a 12.45: Gerard Verdaguer. Les beceroles del futbol a Borgonyà
12.45 a 13.10: Glòria Fluvià i Jordi Ballús. 70 anys de Ràdio Roda.
13.10 a 13.35: Jordi Grané. Desvetllem la memòria de la pàgina de facebook Som de Manlleu