Inici  /  Noticies   /  DESCOBREIX ELS ECOSISTEMES AQUÀTICS. PROPERA ACTIVITAT DIUMENGE 23 DE JUNY!

DESCOBREIX ELS ECOSISTEMES AQUÀTICS. PROPERA ACTIVITAT DIUMENGE 23 DE JUNY!

El proper diumenge 23 de juny us proposem una nova activitat en el marc del programa de sortides naturalistes “Descobreix els Ecosistemes aquàtics”: LES LIBÈL·LULES I ALTRES INVERTEBRATS AQUÀTICS. Farem una sortida per a conèixer i determinar què són els invertebrats aquàtics, el seu cicle vital i una identificació d’alguns grups (odonats) en els diferents estadis vitals (larves i adults). Aprendrem a diferenciar els dos subordes, zigòpters i anisòpters, com és el seu cicle biològic, quin hàbitat utilitzen, com s’alimenten i quantes espècies tenim a Osona. Us esperem a les 10h a l’aparcament del restaurant Cal Peyu a les Masies de Voltregà (C-17 Km70)

El Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu del Ter i el Grup de Naturalistes d’Osona – Institució Catalana d’Història Natural amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya coorganitzen el programa d’activitats i sortides naturalistes “Descobreix els ecosistemes aquàtics. Activitats als rius i zones humides d’Osona i el Ripollès”.

Aquest projecte promou actuacions educatives i formatives a l’entorn del medi natural al tram mitjà i alt del riu Ter. Les principals actuacions previstes són:

· Cicle de cursos i sortides en relació a la flora, la fauna i la geologia dels entorns fluvials del tram mitjà i alt del Ter centrats en els seus valors naturals i seu paper com a bioindicadors de qualitat ambiental. Des del maig fins a l’octubre de 2013 es faran sortides sobre: els amfibis, els peixos de riu, la vegetació i els hàbitats, les libèl·lules i altres invertebrats aquàtics, la geologia i els fòssils, els petits mamífers i els mamífers carnívors.

Descarregueu-vos el programa d’activitats!

· Elaboració de recursos educatius complementaris a les activitats disponibles a través de l’espai web “Coneix el riu”.