Inici  /  Noticies   /  DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS I NIT DELS MUSEUS AL MUSEU DEL TER

DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS I NIT DELS MUSEUS AL MUSEU DEL TER

Un any més el Museu del Ter se suma als actes que cada any s’organitzen el dia 18 de maig amb motiu del Dia Internacional dels Museus. Un esdeveniment mundial organitzat anualment per l’ICOM (el Consell Internacional dels Museus) des de fa 36 anys. Per l’edició d’enguany el lema és: “Els vincles creats per les col.leccions dels museus”.

Aquest any el museu ha organitzat activitats tant per dissabte dia 17 com pel diumenge dia 18 de maig. Dissabte, un any més, el museu participa a la Nit dels Museus. Per aquest motiu obrirà les seves portes de 9 fins a la mitjanit oferint dues visites teatralitzades a 2/4 de 10 i a 2/4 d’11 a càrrec de la companyia osonenca Corcia Teatre. En Quim o l’Assumpta, els personatges de l’Esperit del Ter, faran reviure a tots els visitants el passant industrial de Manlleu i tornaran a fer funcionar màquines del procés de la filatura a través de la turbina Fontaine i els embarrats.

Diumenge 18 de maig el museu tindrà les seves portes obertes de 10 a 2 del matí amb demostracions del funcionament de la Turbina fontaine que alimenta els embarrats de la fàbrica i posa en marxa diferents màquines utilitzades en el procés de la filatura. Tanmateix aquest any i per primera vegada el museu ofereix la possibilitat de conèixer un dels espais menys coneguts d’un museu, els seus magatzems. Aquests espais també atresorant un bon nombre de peces, que malauradament no poden ser exposades en el museu per falta d’espai, però que alhora serveixen continuar conservant el patrimoni. Aquest espai romandrà obert de 12h a 2 del migdia.

El Dia Internacional dels Museus també és una bona excusa que permet destacar una peça de la col•lecció per la seva singularitat, l’anomenada joia del museu. Per aquesta ocasió el museu presenta com a joia a tot un conjunt, l’Herbari (1842 -1879) Aquesta peça forma part de la col•lecció de Ciències Naturals del Seminari de Vic, recentment cedida al Museu del Ter. Va ser compilat, sobretot, per Francesc d’Assís Aguilar i Joaquim Salarich, entre els anys 1842 i 1879. Està format per 16 volums, que inclouen un total de 473 espècies de plantes procedents de la comarca d’Osona i d’altres comarques de Catalunya, Aragó i Andorra.

BREU RESUM ACTIVITATS

Dissabte, dia 17 de maig
De 21 a 24h: Nit dels Museus
A les 21.30h i a les 22.30h: visites teatralitzades a càrrec de la companyia Corcia Teatre

Diumenge, dia 18 de maig
De 10 a 14h: jornada de portes obertes al Museu del Ter amb demostracions del funcionament de la Turbina Fontaine i els embarrats.
De 12 a 14h: jornada de portes obertes al magatzem del Museu del Ter.