Inici  /  Noticies   /  EL CENTRE D’ESTUDIS DEL RIUS MEDITERRANIS PARTICIPA A L’INTERCANVI PROFESSIONAL DE LA CUSTÒDIA DEL TERRITORI A LA REPÚBLICA TXECA

Un equip de 8 professionals en custòdia del territori d’entitats de la xct, entre les quals la Núria Sellarès membre del Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter, va estar realitzant un intercanvi d’experiències amb entitats de custòdia a la República Txeca. L’objectiu del viatge va ser conèixer la realitat sociocultural i ambiental de les entitats de custòdia i diverses iniciatives dutes a terme a tot el país.

El viatge estava organitzat per la xct i pel CSOP (Cesky Svaz Ochrancu Prirody), una xarxa d’entitats ambientals, entre les quals n’hi ha més de 50 dedicades exclusivament a la custòdia del territori.

Aquesta experiència sorgeix arran de l’intercanvi del mes d’octubre de 2008, en què un equip de professionals txecs varen viatjar fins a Catalunya per conèixer les entitats de custòdia d’aquí. A més, la xct ja ha participat en altres intercanvis, tant a Txèquia (2006) com en altres llocs amb experiències interessants de custòdia, Nova Anglaterra (2005).

L’intercanvi esta subvencionat pel projecte innovador 2009 que el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu varen concedir a la xct i a 5 entitats de custòdia col·laboradores.

Per a més informació podeu adreçar-vos a: http://custodiantelterritori.wordpress.com/