Inici  /  Noticies   /  INAUGURACIÓ DE L’EXPOSICIÓ PERMANENT ‘LA SOCIETAT INDUSTRIAL’

INAUGURACIÓ DE L’EXPOSICIÓ PERMANENT ‘LA SOCIETAT INDUSTRIAL’

Inauguració de l’exposició permanent “La Societat Industrial. 1845-1935″ al Museu Industrial del Ter

El 26 de juny de 2009 a les 20.00h, coincidint amb el seu cinquè aniversari, el Museu Industrial del Ter inaugurarà la seva nova exposició permanent, ‘La societat industrial. 1845-1935”. L’acte comptarà amb la presència de l’alcalde de Manlleu, el Sr. Pere Prat, del secretari General del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, el Sr. Lluís Noguera i del Diputat Adjunt i Delegat per la Societat del Coneixement de la Diputació de Barcelona, el Sr.Ezequiel Martínez.
En el transcurs de l’acte el Director del MIT, el Sr. Carles García farà la conferència: “El Museu Industrial del Ter, cinc anys al servei del territori”.

L’exposició permanent “La societat industrial” completa els espais d’exposició del Museu Industrial del Ter. Fins ara i des de la seva inauguració el museu disposava de dos espais permanents: “Els rius mediterranis” i “La fàbrica de riu”. La primera d’aquestes dues exposicions ocupa la segona planta de can Sanglas i proposa un recorregut pels paisatges, la hidrologia, l’ecologia, el patrimoni natural, els aspectes sociambientals i algunes propostes de gestió sostenible dels cursos fluvials mediterranis. La segona, ubicada a la planta baixa, s’ocupa especialment dels aspectes tecnològics de la industrialització al Ter, aprofitant els espais energètics localitzats “in situ”.

L’exposició “La societat industrial” està concebuda com una continuació de “la fàbrica de riu”, ampliant la narració de la industrialització del Ter als seus aspectes socials: l’aparició de nous protagonistes (els obrers i els empresaris); les noves formes de vida quotidiana vinculades al treball a la fàbrica, especialment de les dones; la presa de consciència de classe dels nous grups socials i les seves estratègies d’organització; el conflicte (vagues, locauts…), inevitable en les noves circumstàncies i que pren diverses formes. Finalment, vol donar una mostra de l’intens dinamisme cultural, econòmic i de tot tipus de la nova societat, que es reflexa especialment en un associacionisme molt actiu. En definitiva, l’exposició vol posar en valor la cultura industrial (emprenedoria, innovació, esforç, capacitat d’associació) de Manlleu i la Conca del Ter en general, que és també un dels principals trets de la cultura i el patrimoni de Catalunya.

L’exposició destaca pel recurs a estratègies audiovisuals que permeten fer lliurement la visita i ampliar el contingut de textos, objectes i imatges. Cal destacar també dues maquetes que reprodueixen la Colònia Rusiñol i la façana fluvial de Manlleu entre el Pont de can Molas i la fàbrica de can Sanglas, actual seu del Museu Industrial del Ter, de principis del segle XIX. L’exposició mostrarà també un bon nombre d’objectes de la vida quotidiana i de diferents empreses manlleuenques que han estat donats al museu pels seus propietaris.

Amb motiu del cinqué aniversari i de la inauguració de l’exposició durant el cap de setmana del 27 i 28 de juny el MIT ofereix unes jornades de portes obertes de 10h a 14h.