Inici  /  Noticies   /  INSCRIPCIONS OBERTES A LES JORNADES: CUSTÒDIA I RESTAURACIÓ FLUVIAL AL MUSEU INDUSTRIAL DEL TER

Els dies 29 i 30 de juny se celebraran, emmarcades dins les activitats de la Universitat d’Estiu de Vic, les Jornades sobre Custòdia i restauració fluvial. Les ponències orals, que es duran a terme al Museu Industrial del Ter, seran sobre casos de Catalunya i Europa, taules rodones i visites de camp i estan organitzades pel Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis del Museu Industrial del Ter i la Universitat de Vic. L’objectiu és informar i generar interès en la custòdia de rius i zones humides, per tal de promoure la conservació i la restauració de la biodiversitat i el seu estat ecològic.

PROGRAMA DE LES JORNADES

09:00-09:30

Marc Ordeix, Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter i EPS de la Universitat de Vic. Presentació de les jornades. Concepte de custòdia fluvial. Introducció al Grup de Treball de Custòdia Fluvial de la xct.

Maria Teresa Ferreira, Universidade de Lisboa i Instituto Superior d’Agronomia. Calidad ecológica y restauración en ambientes acuáticos en Portugal

09:30-10:00

Narcís Prat, Càtedra d’Ecologia, Universitat de Barcelona. Què considerem restauració fluvial?
Xavier Sabaté, X3 Estudis ambientals. Custòdia de rius i altres ambients aquàtics als Països Baixos

10:00-10:30

ESMORZAR

10:30-11:00

Xavier Quintana, Càtedra d’Ecosistemes Aquàtics, Universitat de Girona. Opcions per a la restauració i la custòdia en estanys i aiguamolls

Josu Elso, Área de Biodiversidad, Gestión Ambiental, Viveros i Repoblaciones de Navarra, S. A. Restauración y custodia en ríos y otros ambientes acuáticos en Navarra

11:00-11:30

Pau Vericat i Míriam Piqué. Àrea de Gestió Forestal Sostenible, Centre Tecnològic Forestal
de Catalunya. Planificació de la gestió forestal sostenible de riberes fluvials a Catalunya.

Francesc Giró, Accionatura. Custòdia de rius i altres ambients aquàtics al Regne Unit i a Catalunya

11:30-12:00

Evelyn García, Agència Catalana de l’Aigua. El paper de l’Agència Catalana de l’Aigua en la custòdia de rius i altres ambients aquàtics a Catalunya

Pere Josep Jiménez, Grup Natura Freixe. Restauració i actuacions a la ribera d’Ebre

12:00-12:30

Torn obert de preguntes

12:30-13:00

Núria Sellarès, Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter. Custòdia de rius i altres ambients aquàtics a la República Txeca
Jordi Pietx, Xarxa de Custòdia del Territori. Oportunitats de la custòdia fluvial a les terres de llengua i cultura catalanes

13:00-13:30

Roger Gili, Associació Hàbitats – Projecte Rius. El voluntariat com a eina de custòdia fluvial: el cas de la riera de Martinet.
Marc Ordeix, Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter. Implicació d’ajuntaments i propietaris en la custòdia fluvial: el cas del projecte Riberes del Ter.

13:30 – 15:00

DINAR

SORTIDES DE CAMP

15:00 – 18:00

Visita comentada: Actuacions del grup d’adopció de la riera de Martinet (Aiguafreda, el Vallès Oriental). Andrea Munita, Associació Hàbitats – Projecte Rius.
Visita comentada: Actuacions del projecte “Riberes del Ter” a Torelló, les Masies de Voltregà i Manlleu (Osona). Marc Ordeix i Núria Sellarès, Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter.

Organitza:
Centre d’Estudis dels Rius Mediterranis – Museu Industrial del Ter (Passeig del Ter, s/n, Manlleu
Coordina:
Marc Ordeix i Rigo ([email protected])
Preu:
80 € (Matrícula gratuïta. L’import només correspon a àpats i desplaçaments
Matrícules al Museu Industrial del Ter, del 4 de maig al 23 de juny.
Acreditació:
Certificat d’assistència:
Certificat daprofitament prèvia presentació dun treball sobre el tema. Reconeixement de la UVic equivalent a 1,5 crèdits.
Més informació:
Museu Industrial del Ter. David Rebollo (de dimarts a divendres de 10 a 13 h. i de 16 a 19 h.; dissabtes, diumenges i festius de 10 a 14 h.). Tel. 93 851 51 76. Fax. 93 851 27 35. c/e [email protected] – https://www.museudelter.cat

Patrocinen:
Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, Grup de Treball de Custòdia Fluvial de la Xarxa de Custòdia del Territori, Ajuntament de Manlleu.
Jornades incloses en el Projecte Innovador “Professionals de qualitat Natura de qualitat”, subvencionades pel Servei d’Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu d’acord amb l’Ordre TRE/337/2008 de Projectes Innovadors, amb número de referència PIN-43-2008.